Producătorul auto american demarează, astăzi, construcţia primei sale uzine din China, la Shanghai, unde va fabrica vehiculele electrice Model 3.
În „Gigafactory”, prima unitate a producătorului, situată în afara SUA, ar urma să fie produse 500.000 de vehicule pe an, după finalizarea construcţiei, prevăzută în 2020, notează Agerpres, care citează Reuters. Potrivit şefului Tesla, Elon Musk, uzina va costa aproximativ două miliarde de dolari, iar proiectul va fi finanţat prin obligaţiuni locale.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
O fabrică locală va ajuta Tesla să-şi reducă preţurile pe o piaţă unde concurează cu noua generaţie de vehicule electrice fabricate de producătorii auto chinezi şi străini. În faza iniţială, Tesla va produce Model 3 şi Model Y la Shanghai. Capacitatea anuală va ajunge la 250.000 de vehicule.
Luna trecută, China a confirmat că va suspenda, de la 1 ianuarie 2019, tarifele vamale suplimentare la maşinile fabricate în SUA. Ministerul de Finanţe de la Beijing va opri impunerea de tarife vamale suplimentare la maşinile şi componentele auto fabricate în SUA, în perioada ianuarie-martie 2019. Este vorba de tarife vamale de 25 la sută pentru 144 de modele de maşini şi componente auto din SUA şi tarife de cinci 25 la sută, pentru 67 de produse auto. Suspendarea tarifelor vamale suplimentare reprezintă un indiciu că războiul comercial dintre China şi SUA ar putea încetini.
În iulie, după introducerea taxelor vamale de către SUA, China a reacţionat și a majorat la 40 la sută tarifele vamale la maşinile fabricate în SUA, decizie ce a forţat producătorii să crească preţurile la maşini. Vânzările auto pe piaţa chineză au înregistrat, în noiembrie, cel mai semnificativ declin din ultimii şase ani și au sporit temerile unei contracţii în 2018, pentru prima dată în ultimele decenii. Livrările pe cea mai mare piaţă din lume au scăzut cu 13,9 la sută, în noiembrie, la 2,55 milioane de vehicule, a cincea lună de declin consecutiv. Declinul din noiembrie vine după o scădere de aproape 12 la sută, în fiecare din precedentele două luni.
O încetinire a sectorului auto al Chinei ar reprezenta un motiv de îngrijorare pentru liderii de la Beijing, deoarece este un motor important de creştere a economiei şi un barometru semnificativ al dorinţei chinezilor de a face achiziţii. Yale Zhang, şeful firmei de consultanţă Automotive Foresight, din Shanghai, susţine că un eventual recul al vânzărilor în acest an ar fi „un moment de cumpănă” pentru industria auto.