Dezvoltat în locul ce găzduia antene montate încă din anii ’40 și rămas nevalorificat la începutul anilor 2000, Iulius Mall a revitalizat urban o zonă cu un caracter industrial într-un lifestyle center, printr-o investiție ce trece de 442 de milioane de euro.
În 2005, Iulius Mall Timișoara avea o suprafață de 31.000 mp, iar în 2009 a fost extins până la 73.000 mp. Suprafața de retail depășește 120.000 mp, de patru ori mai mare decât cea inițială. Și asta pentru că mall-ul este integrat în prima investiție mixtă din regiune, completat cu un parc, clădiri de birouri, noi concepte de entertainment, puse în legătură cu centrul orașului și deschise către comunitate.
„Pe 22 octombrie am marcat 15 ani de prezență în Timișoara. Știam că Iulius Mall va fi apreciat, iar timpul ne-a demonstrat că este mai mult decât atât: e un brand ce se identifică cu noțiunea de shopping și petrecere a timpului liber, un nume ce înglobează întocmai acele experiențe care ne fac fericiți și care ne aduc împreună”, spune Anuța Pop, director general Iulius Mall Timișoara.

450 de magazine în cel mai mare spațiu de retail din afara Capitalei
De 15 ani, IULIUS este un obiectiv urban al Timișoarei, cu un rol activ nu doar la nivel economic, ci și social. Iulius Town deține cea mai mare suprafață de shopping din afara Capitalei. Aici expun peste 450 de magazine și se reunesc cele mai noi concepte de retail din Europa, cea mai mare diversitate de cafenele și restaurante tematice, concepte cinema în premieră regională și cel mai mare fitness center din țară, plus centrul de evenimente premium și toate serviciile ce ușurează viața și favorizează economia de timp.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
Din perspectivă economică, Iulius Town a definit polul de business regional și a realizat infrastructura office necesară pentru a susține Timișoara în dezvoltarea atractivității investiționale. Cele trei clădiri de birouri clasa A operaționale, cu o suprafață de 50.000 mp, au generat noi oportunități pentru companii și locuri de muncă. În mai puțin de trei ani, aici s-a format o comunitate de peste 30 de companii și peste 5.000 de persoane care pun lumea în mișcare prin tehnologiile create.
38 de milioane de euro – aport economic direct
Impactul direct al IULIUS la nivel economic depășește 38 de milioane de euro în Timișoara. Suma reprezintă peste 25 de milioane de euro contribuții virate până acum și alte 13 milioane investiți în modernizarea străzilor din proximitate, pasajul auto subteran care traversează proiectul și o clădire de utilitate publică, funcțiuni ce au fost donate municipalității. La acestea se vor adăuga contribuțiile estimate la peste 6,5 milioane de euro pe an din impozitele pe clădiri.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
La capitolul investiții ce deservesc publicul larg se încadrează și cele 40,7 milioane de euro alocate realizării de spaţii de parcare supraetajate şi subterane. Numărul locurilor disponibile depăşește 4.000. Lor li se adaugă cele 800 de spații pentru parcarea bicicletelor. „8.000 de angajați lucrează în Iulius Town, în componentele office și retail, peste 16 milioane de persoane ne vizitează anual, zeci de mii de oameni își petrec weekendul în parc. Acestea sunt cifrele care ne bucură și ne impulsionează. Sunt cifrele care dau viață proiectului”, arată Anuța Pop.

Infuzie de natură, în centrul orașului
Despre impactul în comunitate vorbește și Iulius Gardens, cel mai nou parc al Timișoarei. O investiție de peste 8,7 milioane de euro, parcul este piesa centrală din mozaicul de regenerare urbană. Este deopotrivă element de conexiune cu centrul orașului, scenă culturală și spațiu de interacțiune socială. Rolul Iulius Gardens a fost cu atât mai vizibil în această vară cu restricții. A fost scena pe care s-au mutat evenimentele din oraș și au oferit acces publicului larg la experiențe cultural-artistice multiple. Timișorenii și Iulius Town dețin recordul mondial Guinness World Records pentru „Cele mai multe lumini LED aprinse simultan”, după ce anul trecut, la inaugurare, au aprins 7.235 de brățări.