Nestlé marchează a zecea aniversare a inițiativei Nestlé Needs YOUth, creată pentru a crește șansele de angajare într-o perioadă când rata șomajului în rândul tinerilor din Europa atingea cote alarmante.
Inițiativa s-a extins la nivel global și a ajutat peste cinci milioane de tineri, inclusiv fermieri și antreprenori, să-și dezvolte abilitățile și să profite de oportunitățile de carieră. În România, din 2013 și până acum, Nestlé a oferit peste 300 de oportunități de internship și traineeship și a organizat mai mult de 120 de evenimente de dezvoltare, cu participarea a peste 13.000 de tineri.
Aceste inițiative au fost esențiale în echiparea tinerilor cu abilitățile și experiențele necesare pentru a reuși în carierele lor. „Zeci de specialiști Nestlé au contribuit anual la dezvoltarea a mii de tineri care au participat la workshop-urile noastre (marketing, finanțe, logistică), sesiuni de consiliere în carieră, seminarii pe tema leadership-ului, inteligenței emoționale și managementul timpului, și la foarte apreciatul program de internship Summer’s Cool. Pe măsură ce ne menținem angajamentul de a crește generația viitoare, vom continua să creăm și mai multe oportunități ca să ajutăm tinerii să se dezvolte, să crească și să reușească”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
- Zentiva România primește certificarea Top Employer, pentru a patra oară consecutiv
- Dacia va avea un nou director de vânzări & marketing, din februarie
- ReSource by OLX Locuri de Muncă: Pe 5 februarie afli cum va arăta piața muncii din România în 2025 și ce își doresc candidații în contextul actual
Potrivit Organizației Internaționale a Muncii, în 2022, circa 73 de milioane de tineri erau încă șomeri sau aveau salarii foarte mici. În timp ce rata de angajare rămâne un aspect fundamental al programului, au apărut și alte provocări pentru tineri, pentru care Nestlé are expertiza necesară să ofere sprijin.
„De la începutul programului de trainee, am fost încurajată să-mi exprim ideile și să contribui activ în proiecte relevante. Sunt recunoscătoare că am ocazia să lucrez alături de o echipă minunată, care îmi acordă încredere și mă susține de fiecare dată când am nevoie. Această încredere m-a motivat să-mi depășesc limitele și să-mi asum noi responsabilități. Experiența mea la Nestlé m-a ajutat să învăț și să cresc într-un mediu stimulant și să-mi dezvolt abilitățile necesare ca să reușesc în cariera mea”, povestește Irina, Learning & Training Trainee.
Agricultura se află într-un moment de cotitură și tot mai puțini tineri o consideră o profesie atractivă. Nestlé depune eforturi active ca să găsească noi abordări ce pot genera venituri decente și pot promova practici regenerative. Prin Programul de Agripreneurship al Nestlé, compania oferă cursuri de formare care acoperă diverse subiecte referitoare la agricultura regenerativă, inclusiv agro-foresterie, sănătatea solului și bunăstarea animalelor.
Prin Platforma de Antreprenoriat pentru Tineret YEP, compania sprijină tinerii creativi care vor să-și creeze propriile afaceri sau să dezvolte soluții inovatoare pentru cele mai presante probleme ale lumii. Ea le oferă tinerilor posibilitatea de a dobândi cunoștințe și abilități, de a-și îmbunătăți capacitățile, de a testa o idee sau de a-și dezvolta afacerile, în domenii ce variază de la știința și tehnologia alimentară la dezvoltarea de produse și servicii, practici de agricultură regenerativă și ambalaje durabile. La un an de la lansare, YEP a ajuns la o comunitate în continuă creștere, de peste 10.000 de utilizatori înregistrați.
„De la momentul în care m-am alăturat companiei, am fost primit într-un un mediu de lucru dinamic, care promovează inovația și colaborarea și mi-a oferit oportunitatea să învăț și să mă dezvolt rapid. Echipa dedicată este o sursă constantă de inspirație și sprijin și a contribuit semnificativ la succesul meu personal și profesional. Unul dintre aspectele ce se evidențiază cu adevărat la Nestlé este puternicul sentiment de scop și angajamentul de a crea un impact pozitiv. Fac parte dintr-o organizație care nu doar își apreciază angajații, ci se străduiește să facă o diferență în lume”, spune Ciprian Devderea, Digital Lead & Brand Manager Nestlé Professional.
Obiectivul Nestlé este să ajute zece milioane de tineri să acceseze oportunități economice, până în 2030.