Într-un context marcat de incertitudini economice și constrângeri bugetare pentru companii, teambuilding-ul rămâne o modalitate accesibilă și eficientă de a păstra angajații motivați și de a evita burnout-ul de sărbători.
Ecoxtrem Teambuilding, companie cu 17 ani de experiență în organizarea evenimentelor corporate, arată că există variante de teambuilding pentru fiecare buget disponibil, moduri de lucru (la birou, hibrid, remote) și perioadă în care este planificată organizarea unui astfel de eveniment.
Conform unui sondaj global realizat în rândul companiilor, 79 la sută dintre respondenți consideră că sentimentul de apartenență în echipă este esențial pentru succesul organizației în următoarele 12-18 luni. În plus, angajații implicați și motivați au o productivitate cu până la 21 la sută mai mare decât angajații mai puțini implicați în companie.
- Ford Otosan a inaugurat noua linie de ansamblare a bateriilor destinată producţiei de vehicule electrice în România
- Ce măsuri implementează companiile din România ca să-și motiveze angajații să revină la birou
- Ex-directorul general al Lactalis și Parmalat în România este noul CEO al Caroli Foods Group
“În condițiile în care fenomenul quiet quitting continuă să ia amploare, conform Gallup Global Workplace: 2023 Report, companiile nu își permit să ignore burnout-ul colectiv din decembrie. Investițiile în oameni sunt vitale, chiar și atunci când bugetul este limitat. Creativitatea este cheia, iar soluții există pentru fiecare situație în parte”, arată Dragoș Saioc, Manager General al Ecoxtrem Teambuilding.
Teambuilding-urile cu cel mai mare impact sunt cele care îmbină o petrecere de Crăciun cu o ieșire în echipă în afara orașului. Ele pot fi organizate în weekend sau în cursul săptămânii. Varianta din urmă aduce, de obicei, posibilitatea de a primi oferte de preț mai bune de la furnizori. O altă variantă este petrecerea de Crăciun, cu activări și invitați, inclusiv momente muzicale, ce întăresc cultura organizațională.
Pentru companiile care caută teambuilding-uri cu buget redus, experții Ecoxtrem recomandă activitățile la birou, desfășurate în timpul programului sau în weekend. Se pot lua în calcul și formate relaxate, de 1-2 ore, precum seara casino, ateliere de relaxare/ arts & crafts, cocktail night, iar pentru companiile care au și angajați care lucrează remote se pot face activități mai scurte – o oră – online sau challenge-uri cu timp redus, în mai multe zile.
O altă variantă care poate fi luată în calcul este cea care îmbină un atelier creativ/ relaxant cu activitățile de corporate social responsibility. De exemplu, se pot realiza colaborări cu ONG-uri care vin să susțină un atelier, cum sunt cele de arts & crafts, produsele realizate sunt cumpărate de angajați, iar banii ajung la asociația respectivă. Astfel de inițiative aduc nu doar mai multă coeziune în echipă, ci și o contribuție semnificativă în comunitate.
“În cele peste 340 teambuilding-uri organizate anual pentru companii din aproape toate domeniile de activitate, am remarcat impactul puternic pe care îl aduc la nivel de echipă astfel de activități bine organizate. Succesul nu este doar despre rezultate financiare; e despre oameni, iar teambuilding-urile sunt oportunități de a construi legături mai puternice și de a cultiva o cultură a încrederii și colaborării”, spune Dragoș Saioc.
DESPRE ECOXTREM TEAMBUILDING
Este o agenție full service de Teambuilding, Corporate Travel & Events și Training Experiențial. Compania deține propria agenție de turism și se mândrește cu peste 160 de concepte de teambuilding – cele mai multe de pe piață. În acest fel, poate oferi clienților corporate din toată România soluții complete pentru organizarea oricărui tip de eveniment de echipă.