200.000 de angajați din București ar putea avea birouri mai bune

În București, peste 200.000 de angajați lucrează în clădiri de birouri construite de firme private, care au o vechime mai mare de zece ani, și peste 250.000 de angajați sunt în clădiri de birouri inaugurate în ultimul deceniu, potrivit unei analize realizate de compania imobiliară ESOP Consulting l CORFAC International.

Chiriașii caută clădiri noi, cu sisteme de climatizare moderne, eficiente energetic și din punct de vedere al costurilor de întreținere, cu spații verzi și facilități care sporesc confortul angajaților. Clădirile mai vechi de 10-15 ani, care au parcurs câteva cicluri de închiriere, au nevoie de investiții pentru a ține pasul cu noile clădiri de birouri care se livrează acum. De aceea, lucrările de modernizare sunt necesare și se realizează cu materiale noi, atât în zonele de recepție, cât și în spațiile destinate închirierii. Deocamdată, aceste exemple sunt puține.

“Marii proprietari de clădiri de birouri au deschis direcția de renovare, după 10-15 ani de existență a unei clădiri, și este recomandat ca și proprietarii clădirilor de talie medie să aibă în vedere astfel de investiții, pe o piață  cu o concurență în creștere. 54 la sută dintre clădirile de birouri cu o vechime mai mare de zece ani, și care au spații libere sau se vor elibera, au acces la metrou și ar avea șanse mai mari în competiție cu clădirile noi, dacă ar beneficia de lucrări de modernizare, dacă zonele de recepție ar avea un upgrade din punct de vedere estetic, iar spațiile interioare ar fi remodelate și li s-ar adăuga facilități care să stimuleze productivitatea angajaților, precum spații de relaxare, de fitness, restaurante sau mini-lounge-uri cu coffee-point-uri și gustări”, afirmă Alexandru Petrescu, Managing Partner la ESOP Consulting l CORFAC International.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Dacă intri în clădirea de birouri Floreasca Tower, situată chiar lângă stația de metrou Aviației,  poți observa că investiția în renovarea ei a fost o decizie bună. În acest moment, este închiriată 100 la sută. Angajații de aici se bucură de multe dintre facilitățile clădirilor de birouri învecinate, aflate în cel mai populat district de business din București, au recepție și spații comune cu design și materiale de ultimă generație, restaurant City Grill și cafenea la parter. Alte clădiri care au urmat acest exemplu sunt Riverside Tower și Biharia Offices, care au trecut recent prin procese de modernizare.

Printre îmbunătățirile ce se aduc clădirilor de birouri din București se numără remodelarea zonelor de recepție și a celorlalte spații comune, reamenajarea grupurilor sanitare, zone de networking (integrate inclusiv în exteriorul clădirii, în spațiile verzi) și aducerea diverselor funcțiuni complementare (spații de luat masa sau săli de sport), toate gândite pentru a energiza și consolida spiritul de comunicare din imobil.

Unul din cele mai interesante procese de upgrade calitativ l-a realizat grupul Immofinanz, care a integrat, în două dintre clădirile sale construite în trecut, noul său concept asupra imobilelor de birouri, myhive.  Conceptul integrează zone de recepție primitoare și pline de viață și au în vedere crearea unei comunități în clădire, inclusiv prin organizarea unor evenimente.

În Germania, un studiu similar arată că 73 la sută dintre angajați cred că biroul ar avea nevoie reală de transformare și majoritatea și-ar dori să aibă spații deschise, dar cu mai multe funcțiuni, așa încât să poată permite lucrul în echipă, dar și lucrul individual, când este cazul, potrivit studiului realizat de firma de arhitectură, proiectare și planificare Gensler. Printre recomandările lor se numără investițiile în metode specifice ce fac ca birourile deschise să funcționeze, cum ar fi reducerea zgomotului, crearea unui ecosistem dinamic și cu mai multe module pentru locurile de muncă ce promovează conexiunea și colaborarea, și investiții în tehnologie de colaborare virtuală.

DESPRE ESOP  

Se numără între primele cinci companii specializate în segmentul comercial al pieței imobiliare. Din 2013, este membru afiliat al CORFAC International – Corporate Facility Advisors, o alianță de companii imobiliare antreprenoriale ce oferă servicii imobiliare în 61 de locații din America de Nord și în alte 24 de țări. În cifre – peste 8.500 de tranzacții anual, ce cuprind 55 milioane mp și sunt evaluate la peste 5,2 miliarde dolari. Membrii CORFAC  au asistat companii precum Amazon, Boeing, FedEx, General Electric, General Motors și McDonald’s. Cu peste 16 ani de experiență și una dintre cele mai mari echipe de consultanți pe segmentul spațiilor de birouri, ESOP a tranzacționat, în ultimii trei ani, peste 120.000 mp spații de birouri. Printre clienții ce au ales serviciile ESOP se numără companii precum Harman, Hella, IPSOS Interactive Services, Konica Minolta, Lugera & Makler, Enel, Alcedo, Sygenta, SNC Lavalin, 1 and 1 și Asseco.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share