Continental: Inginerii din Iași pun umărul la dezvoltarea unui sistem de frânare revoluționar

Sistemul de frânare MK C1 reduce, în medie, cantitatea de CO2 emisă cu circa 5 g/km, comparativ cu un sistem de frânare hibrid hidraulic convențional.

Atunci când vine vorba despre emisiile de CO2 ale autoturismelor, timpul nu mai are răbdare: în UE, vehiculele nou-înmatriculate vor putea să emită doar 95 g dioxid de carbon pe kilometru, în medie, din 2021. Fiecare gram de CO2 peste limită va costa producătorii 95 de euro – iar cifra respectivă trebuie înmulțită cu numărul de mașini vândute. Pe fondul unei legislații mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon din întreaga lume, accentul se pune acum pe reducerea emisiilor.

În SUA, până în 2020 a fost stabilit un maxim de numai 121 g/km. Acest maxim este de 117 g/km în China și 105 în Japonia. În afară de sistemul de propulsie, alte sisteme din vehicule au un rol important în reducerea emisiilor, cum este cazul sistemului de frânare. La Salonul Auto Shanghai, din China (16-25 aprilie), Continental a prezentat rezultatele unui test recent certificat TÜV. “Sistemul de frânare electrohidraulică MK C1, instalat într-un vehicul hibrid tip plug-in din clasa D, a redus emisiile de CO2, în medie, cu aproximativ 5 g/km, față de un sistem de frânare convențional – fără frână prin sârmă – sistem de frânare hibrid”, declară Matthias Matic, șeful departamentului Vehicle Dynamics din divizia Chassis & Safety de la Continental.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

La dezvoltarea sistemului de frânare hidraulică MK C1 lucrează și ingineri din locația Iași a Continental, implicați în echipe internaționale. MK C1 a fost lansat în producție de serie pentru piața europeană din Frankfurt din 2016, iar pentru piața americană din Morganton, Carolina de Nord, din 2019.

În 2018, Continental a atins o cifră de afaceri de circa 44,4 miliarde de euro şi are circa 245.000 de angajaţi în 60 de ţări și piețe. Între 1999 și 2018, Continental a investit circa 1,6 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii ale grupului sunt reprezentate aici. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie, în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi, este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea, la finalul anului 2018, circa 20.000 de angajaţi, dintre care o treime sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share