Din 1 octombrie, Franţa intenţionează să majoreze salariul minim la 10,48 euro pe oră, a anunţat ministrul Muncii, Elisabeth Borne.
Creşterea de 23 la sută va compensa inflaţia, aşa cum prevede legea, a explicat oficialul francez. Preţurile de consum în Franţa au crescut după majorarea preţurilor la energie, care au alimentat inflaţia în UE.
Astfel, salariul mediu lunar pentru o slujbă cu normă întreagă în Franţa va ajunge la 1.589,47 euro, o creştere de 34,89 euro. Aceasta este a doua majorare a salariului minim din acest an, în condiţiile în care de la 1 ianuarie a existat o creştere de 15 euro pe lună.
În Germania, salariul minim este de 9,60 euro pe oră, iar de la 1 ianuarie 2022 ar urma să fie majorat la 9,82 euro şi de la 1 iulie la 10,45 euro. Aceste decizii, stabilite de Guvernul de la Berlin, sunt recomandate de comisia ce se ocupă de salariul minim, formată din reprezentanţi ai angajatorilor şi ai sindicatelor.
Şi ministrul spaniol al Economiei, Nadia Calvino, a anunţat, luna aceasta, că autorităţile de la Madrid îşi menţin strategia de a majora salariul minim pentru a remedia decalajul crescând de prosperitate din ţară, pe fondul celei mai rapide creşteri a inflaţiei din aproape un deceniu.
La începutul acestui an, zece state membre din estul UE aveau salarii minime sub 700 de euro pe lună: Bulgaria (332 euro), Ungaria (442), România (458), Letonia (500), Croaţia (563), Cehia (579), Estonia (584), Polonia (614), Slovacia (623) şi Lituania (642). În alte cinci ţări membre UE, în special din sudul blocului comunitar, erau salarii minime cuprinse între 700 şi uşor peste 1.100 de euro pe lună: Grecia (758), Portugalia (776), Malta (785), Slovenia (1.024) şi Spania (1.108).