Multe dintre companiile cu cea mai mare căutare în rândul candidaților nu le mai cer acestora o diplomă de absolvire a facultății, în SUA. Managerii de top nu mai sunt convinși că universitățile pregătesc cu adevărat absolvenții pentru viitoarea lor carieră, și tot mai mulți preferă să meargă pe mâna celor care au terminat doar liceul.
Atunci când se gândesc să lucreze pentru o companie de top, precum Apple, Google sau Netflix, elevii își imaginează că nu vor avea nici o șansă dacă nu fac pasul următor, spre o facultate. Și totuși, lucrurile nu mai stau chiar așa, scrie BusinessInsider.com. Lideri de afaceri importanți, ca Barbara Humpton, CEO-ul Siemens USA, și Tim Cook, CEO-ul Apple, nu mai sunt convinși de utilitatea celor patru ani de facultate.
Potrivit lui Cook, anul trecut, cam jumătate dintre angajații Apple din SUA nu aveau studii superioare. CEO-ul gigantului american are și o explicație pentru asta: multe colegii nu predau abilitățile de care liderii de business au cu adevărat nevoie. „După cum știți, compania noastră a fost înființată de un tip care a abandonat facultatea. Întotdeauna am încercat să ne lărgim orizonturile”, afirmă Tim Cook.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Nici Barbara Humpton nu crede că o diplomă oferă vreo garanție că „posesorul” ei este pregătit pentru carieră. „De prea multe ori, descrierea postului spune că este nevoie de studii superioare, când, de fapt, nimic din jobul respectiv nu are legătură cu acele studii. Singurul rezultat este că managerii de recrutare triază candidații și au de ales dintr-un grup mai mic de candidați calificați”, spune CEO-ul Siemens USA.
Pentru companiile importante, precum Google și Apple, tot ce contează acum este ca angajații – cu sau fără diplomă universitară – să-și facă treaba bine. Printre joburile postate în rețeaua sa, LinkedIn a identificat anumite posturi pentru care cei care nu au terminat o facultate au șanse de angajare mai mari: specialiști în electronică, designeri sau reprezentanți de marketing.
În timp ce mulți specialiști se așteaptă ca automatizarea să înlocuiască un sfert din forța de muncă, experții și cercetătorii caută deja alternative pentru a ajuta tinerii să se pregătească mai bine pentru viitoarea carieră. O soluție ar putea fi o combinație între programele de ucenicie, care combină școala și instruirea la locul de muncă.