Agricultorii români își vor putea vinde produsele în toată lumea, cu sprijinul Kaufland

Kaufland România va ajuta producătorii locali de legume-fructe să obțină cea mai prestigioasă certificare internațională de calitate și siguranță alimentară, GLOBALG.A.P. (Good Agricultural Practices). Aceasta le permite agricultorilor să-și exporte produsele oriunde în lume.

Programul este o premieră în România și este inițiat de Kaufland România, în parteneriat cu International Finance Corporation (IFC), membră a World Bank Group, și o companie externă specializată în consultanța pentru obținerea certificării GLOBALG.A.P. Pe lângă susținere și consultanță, Kaufland România va sprijini financiar 15 dintre cei mai eligibili producători români de legume și fructe în obținerea certificărilor GLOBALG.A.P. și va achita integral costurile acestora.

Programul se va desfășura anul viitor, în cinci etape, care constau în serii de training-uri, analize de sol și apă, construirea unor planuri de acțiune personalizate, implementare și evaluare. „Avantajele certificării pentru producători sunt substanțiale și includ un venit mai stabil, dezvoltarea sustenabilă a afacerii, inclusiv prin posibilitatea exportării fructelor și legumelor pe orice piață de desfacere din lume, perfecționarea managementului resurselor naturale și financiare, și îmbunătățirea calității produselor și a standardelor de siguranță alimentară. Calificarea GLOBALG.A.P. garantează și preluarea de către retaileri a întregii cantități de produse certificate și îmbunătățirea gradului de retenție al firmei producătoare de fructe și legume”, declară Sarah Ockman, Global Lead, IFC Food Safety Advisory.

În ianuarie 2017 vor avea loc primele training-uri pentru producătorii locali, pentru prezentarea măsurilor necesare obținerii acestei certificări și a avantajelor pe care le aduce. Următorul modul al programului include inspecția fermelor, prelevarea de apă și sol și consultarea documentației. Specialiștii de la Kaufland și consultanții în certificarea GLOBALG.A.P. vor analiza situația fermelor producătorilor și vor propune planuri de acțiune pentru fiecare afacere în parte. După prima evaluare complexă, se vor efectua inspecții regulate, pentru a superviza implementarea planului de acțiune, managementul fermei – de la sol și apă, până la utilaje și facilități – și aducerea la zi a documentației. Această etapă presupune și organizarea unor training-uri cu personalul. Următorul pas este evaluarea finală de către experți și o precertificare. „Garantarea calității produselor, oportunitatea de a le exporta oriunde în lume și siguranța că orice retailer le va prelua integral, sunt doar câteva din beneficiile pe care le aduce programul Kaufland agricultorilor români. În viitor, intenționăm să oferim asistență unui număr mai mare de producători, care vor beneficia de expertiza, standardele de calitate și competența care ne-au consacrat”, susține Ionuț Parfente, director executiv Achiziții legume și fructe, Kaufland România.

Kaufland organizează și seria națională de târguri de bunătăți românești, prin care pune la dispoziție, gratuit, spațiu de vânzare și toată logistica necesară, pentru producătorii din România. Retailerul a dezvoltat și proiectul Cooperativa Ţara mea, alături de Federația Agrostar și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, marcă proprie, prin care oferă produse tradiționale de la peste 200 de fermieri din România.

DESPRE CERTIFICAREA GLOBALG.A.P.

Este o certificare care se acordă unui produs și atestă că acesta se conformează celor mai înalte standarde internaționale de calitate și siguranță alimentară. Cum auditul necesar obținerii sale are loc la recoltarea fructului sau legumei, producătorii pot parcurge acest program în trei până la opt luni, în funcție de tipul articolului pe care intenționează să îl certifice.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share