Andreea Stănescu (LSEG România): “Candidații caută roluri care să-i ajute să se dezvolte, manageri competenți și un mediu de lucru plăcut. Ne străduim zi de zi să creăm acest mix”

Cu o echipă formată din specialiști care acoperă o gamă largă de tehnologii, servicii web, cercetare, dezvoltare și funcții corporate în București, London Stock Exchange Group (LSEG) România, centrul de servicii al Bursei din Londra, joacă un rol-cheie în furnizarea de servicii pentru întregul grup și pentru clienții din întreaga lume.

Echipa LSEG din România, condusă de Andreea Stănescu, crede cu tărie că impactul hub-ului local asupra piețelor financiare globale este o oportunitate excelentă pentru profesioniștii din industria tehnologiei. Odată cu creșterea accelerată a centrului din București, LSEG le oferă angajaților săi oportunități semnificative de dezvoltare a carierei și de creștere profesională.

AngajatorulMeu.ro: În urmă cu două decenii, România era un punct fără mare importanță pe harta tehnologiei mondiale. Lucrurile stau complet diferit acum. Ce s-a schimbat între timp și care sunt astăzi atuurile României, în comparație cu alte zone ale lumii?

ANDREEA STĂNESCU: România a capitalizat excelent potențialul intelectual și abilitățile tehnice existente în țară. Ca în orice, e loc de mai mult și mai bine, dar industria de IT a ajuns să aibă o creștere semnificativă în PIB – de la patru la 6,2 la sută, într-un deceniu, și să se poziționeze ca un furnizor de soluții complexe.

Reputația inginerilor români este de acum recunoscută și există mult interes din partea companiilor prezente pe piață de a-și crește business-ul aici și din partea altora noi, să intre pe piață. Atuuri? Pe lângă acest talent nativ și înclinare către tehnologie, școala românească reușește să producă elite în acest domeniu și, deloc de neglijat, soliditatea competențelor de leadership pe piață locală dau încredere investitorilor în a dezvolta aici business-uri și livra soluții complexe de aici.

Care sunt principalele servicii pe care le furnizați? Cum a evoluat business-ul LSEG pe piața din România și cât de importantă este această piață pentru compania pe care o conduceți?

Deschis în 2018, centrul nostru de tehnologie din București și-a construit o reputație excelentă în cadrul grupului. Este meritul colegilor noștri, care au dovedit abilități tehnice și un profesionalism exemplar. În acest moment, centrul din București a devenit o locație strategică, avem planuri de creștere accelerată și vom continua să extindem proiectele existente și să aducem altele noi, pe care le vom livra în întregime din București sau vom colabora cu colegii din alte locații pentru a le duce la îndeplinire.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care și-l dorește LSEG? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale?

Atât calitățile tehnice, cât și cele interpersonale, sunt în egală măsură importante. Prin natura soluțiilor livrate de LSEG, suntem un jucător-cheie în infrastructura piețelor financiare. Asta presupune ca atât în design-ul soluțiilor, cât și în operarea lor, oamenii să știe ce au de făcut, să intervină rapid, să gândească strategic, să înțeleagă nevoile clientului și să înțeleagă impactul acțiunilor și deciziilor lor asupra clientului și asupra companiei.

Ultimii ani ne-au oferit lecții importante în viața profesională, dar mai ales lecții de viață. În plan profesional, am învățat cu toții un alt mod de lucru, am făcut lucruri extraordinare în condiții extraordinare și am văzut că se poate.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți? Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în companie și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Ne bucurăm să vedem interesul candidaților pentru rolurile pe care le avem deschise. Candidații caută roluri care să-i ajute să se dezvolte continuu, caută manageri competenți, care să-i sprijine în evoluție, și un mediu de lucru plăcut, în care profesionalismul se îmbină cu momentele de relaxare și timp petrecut cu echipa.

Ne străduim zi de zi să creăm acest mix, ne bucurăm să vedem că toate acestea ne oferă credibilitate, dar suntem conștienți că trebuie să fim atenți la fiecare detaliu și să gestionăm fiecare situație care apare. Ascultăm mult oamenii și reacționăm la ce ne spun, și cred că asta face diferența.

Vedem acest interes pentru LSEG și în rândul candidaților seniori, dar și în rândul celor aflați la început de carieră. În ceea ce îi privește pe cei din urmă, îi sprijinim cu mare plăcere în procesul lor de formare și credem că este important să creăm un mediu în care ei să-și poată continua procesul de învățare.

Care sunt principalele lecții pe care le-ați învățat în ultimii doi ani, perioadă în care am avut de înfruntat un val de “turbulențe” fără precedent – pandemia, războiul din Ucraina, rata inflației, etc.?

Ultimii ani ne-au oferit lecții importante în viața profesională, dar mai ales lecții de viață. În plan profesional, am învățat cu toții un alt mod de lucru, am făcut lucruri extraordinare în condiții extraordinare și am văzut că se poate.

Dar am crescut și ca oameni, am învățat cu adevărat reziliența, puterea de a discerne între ce anume putem influența și ce nu, am învățat să avem mai multă grijă de noi și de cei din jurul nostru și să prețuim ce avem.

Care sunt așteptările pentru a doua jumătate a anului, atât în ceea ce privește profesia dvs., în general, și compania pe care o conduceți, în mod special? Care sunt planurile LSEG în România, pe termen scurt, mediu și lung?

La nivel personal, am pus foarte multă pasiune în LSEG România și pun în fiecare zi. Mă motivează fiecare proiect livrat, fiecare client și fiecare coleg mulțumit.

Iar pentru LSEG România, viitorul sună bine. Vom crește accelerat în a doua parte a anului și în anii ce vor urma. Avem încrederea și sprijinul colegilor din grup și știm foarte bine că acestea trebuie consolidate prin ce facem în fiecare zi. Și, reușind asta, vom reuși să deschidem noi drumuri și oportunități pentru colegii noștri.

DESPRE LSEG

Are sediul central în Marea Britanie și operațiuni în 70 de țări din EMEA, America de Nord, America Latină și Asia Pacific. Se bazează pe mai mult de 25.000 de angajați la nivel global, în peste 100 de locații.

Echipa din România se mândește cu faptul că este parte a ecosistemului financiar internațional dinamic și în continuă schimbare, iar asta face din LSEG locul potrivit pentru a dobândi noi competențe și pentru a-ți contura viitorul. Compania pune accent pe diversitate și incluziune. În 2020, a semnat Carta diversității în România, fapt ce-i demonstrează angajamentul pentru un mediu mai incluziv. Contribuie la ecosistemul educațional din România, organizând conferințe despre infrastructura LSEG și impactul său la nivel global și local, dar și antrenând și inspirând echipe pentru a dezvolta proiecte inovatoare în cadrul hackathon-urilor.

ENGLISH VERSION

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share