Aproape jumătate dintre angajați sunt în căutarea unui job nou. Trei sferturi dintre ei s-ar putea răzgândi dacă ar primi un salariu mai mare

47 la sută dintre participanții la cel mai recent sondaj derulat de eJobs.ro se află în căutarea unui nou loc de muncă, iar 40,6 la sută declară că, deși schimbarea jobului nu este o prioritate, sunt dispuși să candideze și o vor face dacă găsesc un job despre care cred că li s-ar potrivi. Doar 12,5 la sută susțin ferm că nu-și caută momentan un job.

Un salariu mai mare este principalul obiectiv al celor care plănuiesc să-și schimbe jobul în perioada următoare. Acest motiv apare în 78,2 la sută dintre răspunsuri. Următorul cel mai important lucru este posibilitatea de a lucra de acasă, menționată de 37,2 la sută dintre respondenți. Alte lucruri pe care le caută sunt oportunitățile de a avansa în carieră (35,9 la sută), mai multe beneficii extrasalariale (33,7 la sută), proiecte care să-i motiveze (35,2 la sută) sau mai multă stabilitate la locul de muncă (29,9 la sută). Colegi mai prietenoși sau un manager mai înțelegător sunt următoarele aspecte pe care ar vrea să le regăsească la noul job.

Creșterile salariale revin recurent în răspunsurile participanților la sondaj. Întrebați ce i-ar întoarce din drum și i-ar determina să rămână la actualul job, în condițiile în care sunt deja deciși să plece, 71,8 la sută au vorbit despre o mărire de salariu. 39,2 la sută ar putea fi convinși de o regândire a pachetului de beneficii extrasalariale, 35,3 la sută ar rămâne dacă ar avea parte de un program flexibil, iar 23,2 la sută și-ar dori mai multe zile de concediu. Pentru 15,8 la sută, o influență ar putea să o aibă colegii actuali, iar pentru 11,5 la sută managerul.

“Dincolo de toate acestea, candidații sunt foarte atenți și la tot ce ține de imaginea publică a unui angajator. Pentru mai mult de 60 la sută, e un factor important sau foarte important pe care îl iau în calcul înainte să candideze pentru un job. Asta înseamnă că încearcă să culeagă cât mai multe informații despre o anumită companie înainte să candideze. Se uită pe rețelele sociale, pe platformele de recrutare online, încearcă să discute cu prieteni sau cunoștințe care lucrează pentru angajatorul respectiv. 68,7 la sută dintre respondenți ar candida mai repede pentru un job dintr-o companie care are un brand de angajator puternic decât pentru una care nu depune eforturi în acest sens”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Există și situații în care, chiar dacă o companie are, la nivel general, o reputație bună, candidații ar refuza un job. 50,1 la sută nu s-ar angaja dacă salariul propus și pachetul de beneficii ar fi nesatisfăcătoare. 33 la sută nu ar putea trece peste o eventuală lipsă de compatibilitate între propriile valori și cultura companiei, iar 14,6 la sută ar refuza un job într-o companie cu brand puternic, dar care nu oferă oportunități de dezvoltare profesională.

Sondajul a fost realizat în martie-aprilie, pe un eșantion de 1.002 respondenți, angajați în prezent. Domeniile cu cea mai ridicată reprezentativitate au fost vânzări, construcții/ instalații, administrativ/ logistică, IT/ software, alimentație, HoReCa și auto.

DESPRE EJOBS

Este platforma de locuri de muncă din România care verifică manual toate anunțurile și companiile. Aici apar anunțuri cu salarii afișate, joburi din toate domeniile și industriile, locuri de muncă remote și în străinătate. Pentru recrutori și angajatori, oferă acces la o bază de peste cinci milioane de CV-uri și soluții de recrutare eficiente.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share