Atelierul Digital: Google deschide hub-uri în șase orașe universitare

Google extinde programul Atelierul Digital, prin deschiderea a șase hub-uri regionale, în colaborare cu instituții universitare de marcă din țară.

Hub-urile vor conecta mediul universitar cu cel de business și le vor oferi studenților pregătire practică în antreprenoriat și digital marketing. Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se pot adresa hub-urilor pentru a primi consultanță în domeniul online.

Google a lansat Atelierul Digital în aprilie 2016. Prin platforma digitală și seminarii desfășurate în unități de învățământ superior, participanții au dobândit cunoștințe practice din diverse domenii: de lansarea unui business online, la crearea unui website de calitate sau dezvoltarea unei strategii online eficiente. Peste 60.000 de persoane – studenți, antreprenori și angajați – au folosit programul Atelierul Digital pentru îmbunătățirea competențelor digitale: peste 20.000 de studenți pregătiți în cadrul seminariilor derulate în 45 de orașe și 40.000 de utilizatori ai platformei online.

Următorul pas în dezvoltarea Atelierului Digital îl constituie deschiderea de hub-uri regionale permanente, în universități din București, Cluj, Iași, Timișoara, Constanța și Brașov. Ele vor juca un dublu rol: în primul rând, vor sprijini startup-urile prin oferirea unui spațiu de muncă colaborativă pentru studenții – antreprenori, precum și prin sesiuni de pregătire în domeniul business-ului și competențelor digitale. În al doilea rând, vor fi un spațiu de întâlnire între studenți și IMM-urile locale.

Un grup de consultanți digitali, care au absolvit cursurile avansate ale Atelierului Digital, va oferi consultanță gratuită IMM-urilor locale în utilizarea instrumentelor digitale, strategie și marketing online. “Extinderea acoperirii internetului și tehnologiilor digitale a produs o schimbare structurală în mediul de afaceri. Companiile, indiferent de dimensiunea lor, pot avea acces la un public global. Lipsa competențelor în mediul online este o provocare nu doar în România, ci și la nivel european. Puține IMM-uri locale exploatează oportunitățile mediului digital: doar 22 la sută utilizează instrumente online și cinci la sută vând online. Hub-urile Atelierului Digital își propun să pregătească viitorii antreprenori și IMM-urile pentru a face față provocărilor economiei digitale”, declară Elisabeta Moraru, Country Business Development Manager of Google Romania.

Platforma digitală Atelierul Digital, lansată de Google anul trecut, va continua să fie disponibilă aici, în mod gratuit. Platforma cuprinde o librărie de video-uri instructive, pe teme diverse, de la cum să evaluezi performanța website-ului până la e-commerce. La finalul cursului online, utilizatorii vor primi o certificare din partea Google și IAB Europe. Lista completă a cursurilor și tematicii lor este disponibilă aici. În paralel, experții Atelierului Digital vor continua să deruleze seminarii de pregătire în domeniul online, în toată țara.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share