Motoarele electrice sunt produse la fabrica din Győr, pe o suprafață de 8.500 mp, după un concept inovator de producție: asamblarea modulară. Audi a investit o sumă de două cifre de ordinul milioanelor, pentru a construi și echipa unitatea de producție.
Primele motoare electrice produse de Audi Hungaria Zrt vor fi folosite pentru modelele Audi e-tron, primul model pur electric al mărcii Audi, ce va fi construit la fabrica din Bruxelles. Capacitatea actuală de producție este de aproximativ 400 de motoare electrice pe zi și poate fi crescută treptat. Circa 100 de persoane lucrează în această divizie nouă, iar numărul lor va crește la peste 130, până la finele anului. Producția funcționează într-un singur schimb, dar, în curând, se va trece la un sistem în trei schimburi.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Motorul electric din Győr are numeroase noi caracteristici. La stator, una dintre componentele principale ale motorului, miza constă în a introduce cât mai mult din firul subțire din cupru emailat în carcasă, deoarece cu cât bobinajul este mai strâns, cu atât va fi mai eficientă furnizarea curentului. Un centru nou de bobinaj și inserție din cadrul Audi Ungaria permite bobinajul în manieră compactă a unei cantități optime de fir din cupru emailat și inserarea acestuia în carcasă. Din puntea electrică fac parte și alte componente de mari dimensiuni, precum sistemul electronic al propulsiei, care este instalat într-o carcasă proprie, dar și transmisia și doi arbori cu flanșă, care transmit cuplul spre roți. Angajații produc două sisteme electrice de antrenare a punților pentru fiecare Audi e-tron, deoarece sunt antrenate atât puntea față, cât și puntea spate.
Instalațiile de producție, roboții și stațiile de bulonare și măsurare sunt instalate în poziții fixe, dar nu sunt legate între ele cu o bandă lineară. În schimb, angajații produc sistemele de propulsie în baza metodei modulare, în insule de producție. Deși există o succesiune predefinită a pașilor de asamblare, sistemul modular permite căi ramificate și mai multă libertate de acțiune în procesul de producție. Componentele sunt transportate la stațiile de lucru de vehicule fără șofer, controlate de sisteme IT inteligente.
În paralel cu divizia de producție, Audi Ungaria a instalat și trei bancuri de testare pentru motoare electrice în departamentul de dezvoltare a motoarelor, pentru operațiuni continue de testare și încărcare. Angajații au fost instruiți suplimentar la centrul tehnic pentru producție, pentru a deveni experți în domeniul motoarelor electrice.
Audi Ungaria a produs anul trecut 1.965.165 de motoare și a devenit unul dintre cei mai mare producători de motoare din lume. La Győr au fost produse șase tipuri diferite de motoare pe benzină şi trei de motoare diesel, cu puteri între 63 kW (86 CP) și 470 kW (639 CP). Circa 6.000 de angajați produc zilnic aproximativ 9.000 de motoare pentru 32 de unități de producție ale Grupului Volkswagen.