Banii, mai importanți decât timpul liber pentru Gen Z și Millennials. Angajații 42+ prețuiesc mai mult sănătatea și timpul cu cei dragi

53 la sută dintre tinerii generației Z și 45 la sută dintre Millennials ar alege un venit mai mare, care să le asigure menținerea stilului de viață confortabil și lipsit de griji, versus mai multe zile de concediu, arată un sondaj BestJobs.

23 la sută dintre tinerii din Generația Z caută oportunități prin care să se dezvolte profesional, chiar și făcând compromisuri privind salariul, în comparație cu zece la sută dintre Millennials și șase la sută dintre cei din Generația X. Timpul liber petrecut cu familia sau cei dragi este o alegere mai bună decât venitul crescut pentru 17 la sută dintre tineri, 25 la sută dintre Millennials și 17 la sută din Gen X.

“Tinerii din Gen Z prețuiesc mult independența, flexibilitatea și fericirea, iar viziunea lor despre muncă este mai mult una pragmatică decât aspirațională. De aceea, auzim în ultimul timp de quiet quitting – tendința prin care tinerii se dedică jobului strict cât e necesar, fără a depăși orele din program și fără să aibă ambiția promovării. În plus, se află într-o etapă de formare și sunt dispuși să renunțe la timpul liber în favoarea unui venit care să le permită să ducă stilul de viață dorit și să aibă acces la experiențe.

Pe de altă parte, Millennials reprezintă o generație obișnuită să muncească mult, să-și seteze obiective provocatoare, dar să se și bucure de beneficiile ce vin odată cu un statut mai înalt și venit mai mare. Aceste generații sunt cele care redefinesc cultura organizațională și pun în centrul ei bunăstarea angajaților și fericirea la job”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.

Odată cu înaintarea în vârstă, angajații acordă o importanță mai mare și sănătății personale și a celor din jur. Pentru cei din Generația X și cei de peste 58 de ani, venitul rămâne principala alegere în mai puțin de 40 la sută din cazuri. În schimb, 45 la sută dintre Boomers și 32 la sută dintre cei din Generația X declară că în această etapă a vieții lor sănătatea este pe primul loc, mai presus de venit sau timp liber. 

De la Gen Z la Boomers: bunăstare, stabilitate și relații

Când vine vorba de jobul pe care îl au acum, tinerii din Generația Z apreciază cel mai mult salariul (40 la sută), posibilitatea de a lucra remote (33 la sută) și flexibilitatea programului (27 la sută). Millennials se bucură și ei de salariu (48 la sută), dar apreciază și siguranța locului de muncă (31 la sută) și echilibrul între viața profesională și cea privată (29 la sută). În timp ce persoanele între 42 și 57 de ani apreciază aceleași lucruri ca Millennials, cei trecuți de 58 de ani aleg, după salariu, relațiile cu colegii (37 la sută), comunicarea cu superiorii (25 la sută) și beneficiile extrasalariale (18 la sută).

Mai mult de jumătate dintre tinerii din Generația Z, respondenți ai sondajului BestJobs, și-au început cariera profesională și au joburi entry level, unde câștigă între 2.000 și 3.000 de lei net pe lună. 17 la sută au joburi part-time sau internship-uri și câștigă între 1.000 și 2.000 de lei, în timp ce 30 la sută câștigă peste 3.000 de lei.

Majoritatea angajaților preferă să lucreze pentru o companie privată, datorită expunerii la o gamă mai largă de sarcini, care le permit să învețe mai multe lucruri, adiacente domeniului de activitate. În plus, un astfel de job le poate oferi mai multe beneficii extrasalariale și oportunități de dezvoltare profesională și personală. Din Generația Z, aproape 70 la sută lucrează pentru astfel de angajatori. Procentul Millennials care lucrează într-o companie privată este de 81 la sută.

Economisirea și dezvoltarea profesională sunt principalele lecții ale ultimilor ani

Evenimentele ultimilor ani au format anumite obiceiuri în rândul oamenilor. Zece la sută din Gen Z au început să economisească, față de 18 la sută dintre Millennials și 20 la sută dintre cei de peste 42 de ani. În schimb, peste 20 la sută dintre tineri pun mai mult accent acum pe consolidarea cunoștințelor pentru a obține rapid un job nou dacă situația va impune și doar 13 la sută dintre Millennials și 12 la sută dintre Gen X și Boomers consideră asta o prioritate.

Sondajul a fost efectuat între 27 august și 11 septembrie, pe un eșantion de 1.272 utilizatori de internet din România.

DESPRE BESTJOBS

Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, aici sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 40.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare sau specialiști în dezvoltare profesională și personală (coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști).

Articolul anterior

Compania de fintech Twispay vrea să-și dubleze numărul de angajați, față de 2021

Articolul următor

Cum se "redesenează" noua piață a muncii: companiile își redefinesc procesele, investesc în automatizare și devin mai selective în procesul de recrutare

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share