Braşov: Schaeffler a produs cel mai mare rulment sferic din istoria companiei

Cea mai mare articulație de rulment din istoria companiei, produs în fabrica Schaeffler din România, cântărește în jur de 4,7 tone, cu un diametru exterior de 1.900 milimetri, un diametru interior de 1.500 milimetri și o înălțime de 600 milimetri.

Rulmentul va fi instalat într-o dragă de absorbție proiectată și construită de Royal IHC, o companie olandeză specializată în producerea de echipamente, nave și servicii pentru piețele offshore și de minerit umed.

Acest tip de dragă se regăsește sub forma unei nave de lucru, cu sau fără propulsie proprie, care îndepărtează materialul solid din adâncurile apelor. Blocul de rocă rezultat este aspirat și transportat pe țărm cu ajutorul unui sistem de conducte plutitoare. Datorită unor tensiuni particulare ce apar între structura vasului și sistemul de conducte, a fost necesară implementarea unei soluții tehnice, care să prevină acest tip de efect, motiv pentru care rulmentul a fost montat chiar pe cochilă, pentru a susține mișcările de rotație ce au loc între corpul navei și conductă. Pe baza acestor cerințe, a fost proiectat un rulment special, specific pentru această aplicație.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Rulmentul a fost produs într-un timp record, de doar trei luni. Proiectarea sa nu a fost singura provocare cu care s-au confruntat experții Schaeffler. Și etapele de producție au fost extrem de solicitante. Sarcinile de șoc ce apar în cadrul aplicației au determinat realizarea inelului interior si exterior dintr-o singură bucată.

Fiabilitate operațională ridicată, cost de întreținere redus

Rulmentul trebuie să elimine tensiunile exterioare ce apar in cadrul aplicației și să suporte forțele mari rezultate în timpul utilizării lui. Deoarece forțele acționează doar unilateral asupra rulmentului, acesta a fost conceput asimetric, ceea ce a facut posibilă reducerea dimensiunii și greutății lagărului.

Pentru a asigura o durată de viață lungă și un nivel scăzut de uzură, Schaeffler a creat un sistem de ungere special, proiectat astfel încât lubrifiantul să fie distribuit uniform chiar și în timpul mișcărilor de pivotare mici, de circa 20 de grade, pentru a asigura o lubrifiere optimă.

Datorită condițiilor speciale la care aplicațiile off-shore sunt supuse, acestea necesită o protecție specială împotriva coroziunii. Suprafețele de alunecare au fost acoperite cu un strat de lac special, ce conferă siguranța că nu există contact metalic între inelele interioare și exterioare, chiar și în caz de lubrifiere insuficientă. Procesul de lubrifiere are ca scop prevenirea efectelui de coroziune. Toate acestea duc la o fiabilitate operațională ridicată și costuri de întreținere reduse pentru client.

Grupul Schaeffler este un furnizor integrat pentru sectoarele auto și industriale și lider pe plan mondial în acest domeniu. Portofoliul său include componente de înaltă precizie și sisteme pentru motor, transmisie și șasiu, și soluții pentru lagăre de rostogolire și de alunecare, pentru o multitudine de aplicații industriale.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share