Pe o piață a muncii tot mai dinamică, profesioniștii din domeniul IT reprezintă, în prezent, resursa cea mai valoroasă, pentru care companiile de profil oferă bonusuri tot mai sofisticate și beneficii ce probează grija și interesul de a menține fericirea și starea lor de bine.
(P) De la abonamente la săli de sport, servicii medicale și bonusuri de performanță, până la organizarea periodică de team-building-uri și oferirea de oportunități reale de creștere profesională, companiile de IT își recalibrează permanent strategia de menținere și atragere a forței de muncă, pentru a-și disputa locul în topul angajatorilor. Toate acestea pentru că specialiștii IT cu adevărat talentați demonstrează, în fiecare zi, rolul și implicarea lor în revitalizarea companiei și creșterea marjei de profit, și aduc cu sine noi perspective, experiență practică și expertiza tehnică atât de necesară într-un domeniu care trebuie să se reinventeze permanent.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Tocmai de aceea, companiile de IT au învățat că talentele de pe piața muncii vor alege să lucreze acolo unde vor avea toate condițiile pentru a excela și pentru a se dezvolta profesional, unde performanța muncii lor va fi desăvârșită de un mediu de lucru proactiv și colaborativ. În egală măsură, vor căuta să lucreze în companiile ce prețuiesc inovația și rămân competitive la nivel global, prin soluțiile tehnologice pe care le oferă. Profesioniștii de top vor căuta să lucreze pentru companii care probează o cultură organizațională solidă, care, dincolo de beneficiile pe care le prezintă la recrutare, se asigură că acomodarea noilor membri din cadrul echipei se realizează în concordanță cu propriile lor așteptări.

Cultura organizațională a devenit, astfel, elementul central care face diferența în opțiunile profesionale ale unui specialist din domeniul IT. Dincolo de pachetul de beneficii concrete, valorile, misiunea, viziunea și toate elementele mai puțin tangibile care construiesc cultura organizațională a unei companii devin puncte de reper cu care angajații se identifică. Aceasta a fost și strategia adoptată de OSF Global, o companie de IT, care dezvoltă soluții cloud și de comerț electronic și a reușit să reunească peste 900 de persoane, din mai mult de 30 de locații de pe patru continente. Ce face ca OSF Global să fie diferit față de alți jucători de pe piața internațională de IT este cultura organizațională solidă, cu focus pe livrarea de soluții de excepție adaptate nevoilor clienților și crearea unui mediu optim de dezvoltare profesională, dedicat tuturor celor care își desfășoară activitatea în companie.
Un mediu de învățare
Primul pas a fost construirea unor programe interne dedicate, care contribuie în mod direct la dezvoltarea profesională, și recompensarea fiecărui membru din echipă. OSF Academy, FastTrack sau OSF Community sunt doar trei dintre programele implementate de companie cu scopul de a îmbunătăți performanța.
OSF Academy este un program dedicat tuturor persoanelor interesate de o carieră în industria IT, indiferent de nivelul de pregătire sau de specializare. Participanții pot învăța, de la angajații seniori, limbaje de programare precum HTML/CSS, Javascript, ASP.NET, JAVA, PHP, dar și altele.
Pentru cei cu adevărat pasionați și cu rezultate excepționale, OSF a implementat FastTrack, un program de dezvoltare profesională accelerată, care durează între șase și opt luni, și care cuprinde o lună de training cu trainer tehnic, trei luni de mentorat, cu un mentor specializat, și de la două la patru luni de asistență acordată de un lider tehnic. Astfel, în doar 6-8 luni, un junior poate parcurge două niveluri de carieră și de creștere salarială. Recompensa financiară se acordă, însă, și mentorului sau liderului tehnic care a susținut programul de mentorat.
“Pe o piață a muncii dinamică și competitivă, pachetul de beneficii, mediul de lucru și cultura organizațională axată pe comunicarea orizontală sunt ingredientele de bază ce asigură succesul organizației noastre. Un aspect vital, pe care l-am descoperit, este impactul pe care îl au programele proprii de dezvoltare profesională, un plus față de beneficiile tipice acordate de alte companii IT. Includ aici OSF Academy, în urma căruia absolvenți primesc un loc de muncă în companie. Candidații au șansa să-și depășească limitele, pentru o creștere accelerată ce va continua pe toată durata carierei lor în OSF. Astfel, ei pot accesa FastTrack, un program care susține și recompensează progesul rapid pentru cei care se alătură companiei, dar și pentru echipa care îi ajută în dezvoltarea lor profesională”, spune Alin Dorobanțu, COO al OSF Global.

Deschiderea companiei către inovație și idei noi a dus la crearea OSF Community, o platformă care asigură un spațiu de comunicare și schimb de idei și de bune practici între toți membrii echipei. În acest fel, orice problemă întâlnită de specialiști poate fi dezbătută și soluționată cu ajutorul membrilor OSF din toată lumea.
Inovația oferită de OSF Global este vizibilă la nivelul soluțiilor oferite clienților din toată lumea, dar și prin premiile și distincțiile acordate la evenimente de prestigiu. Recent, OSF a primit premiul Bolty pentru inovație, în cadrul Dreamforce 2018. În plus, OSF organizează frecvent Days of Excellence, un eveniment prin care aduce față în față branduri internaționale din diferite industrii și profesioniști inovatori din companie. Organizate în locații prestigioase, întâlnirile oferă echipei OSF oportunitatea de a prezenta soluții, tehnologii sau concepte, în fața clienților din întreaga lume.

Un mediu colaborativ
Dacă pentru multe companii de IT globale distribuția geografică a echipelor reprezintă o provocare, pentru OSF Global acest lucru este o oportunitate de a celebra egalitatea și de a împărtăși valorile diferitelor culturi. Abordarea unitară a echipelor de lucru este asigurată de diverse platforme digitale interne, prin care fiecare este conectat permanent cu restul membrilor. Această diversitate culturală și geografică permite companiei să gestioneze proiecte complexe și cu impact global, dar și să înțeleagă nevoile specifice ale clienților din culturi și piețe variate.
Departe de a fi un sistem de micro-management, platformele digitale utilizate de OSF sunt modalități prin care fiecare membru din echipă este la curent cu progresul proiectelor în care lucrează, cu task-urile specifice, dar și cu informații despre echipele de lucru. Mai mult, acestea asigură suportul perfect pentru transmiterea informațiilor cu privire la schimbările organizaționale majore și progresul strategiilor implementate.
Încredere și rezultate vizibile
Un aspect esențial promovat de cultura organizațională a companiei OSF este faptul că oferă libertatea de a lucra oricând și de oriunde. Singurele cerințe sunt acelea de a respecta standardele de calitate așteptate de clienți și standardele de securitate existente în companie. Această atmosferă de colaborare și încredere rezultă în posibilitatea de a dedica timp vieții private și pasiunilor individuale. Astfel, indiferent de unde și când lucrează, focusul principal este pus pe obținerea celor mai bune rezultate, lucru vizibil atât la nivelul soluțiilor inovatoare, dar și la nivelul progresului înregistrat de companie.
“Fiecare membru din cadrul echipei este conștient de încrederea pe care le-o oferim, ceea ce îi responsabilizează, iar în final sarcinile de lucru sunt îndeplinite conform standardelor de calitate la care aderăm. Modul de lucru <remote> nu limitează accesul la resursele oferite de noi, ci din contră. În plus, oferim constant feedback și suport, ceea ce ne ajută să fim eficienți și să livrăm soluții strategice și inovatoare”, arată Alin Dorobanțu.

Branduri renumite internațional
Branduri cu renume la nivel internațional, precum Geox, Tui Travel Center, Samsonite, Ubisoft sau L’Oreal, au apelat la serviciile OSF Global, iar rezultatele au fost pe măsura așteptărilor. Pentru fiecare proiect, echipele de specialiști din cadrul OSF Global identifică nevoile specifice ale consumatorilor fiecărui brand, pe baza cărora propun soluții tehnologice personalizate și inovatoare. Cele mai apreciate calități ale echipei OSF sunt modul unitar de lucru și comunicare, rapiditatea de care dă dovadă în rezolvarea sarcinilor, dar și inovația pe care reușește să o implementeze în toate soluțiile oferite.

În acest moment, OSF Global este prezentă în 30 de locații la nivel global. Expansiunea este dovada certă a faptului că beneficiile oferite și cultura organizațională existentă sunt relevante pentru angajați din diferite culturi. Până la finele anului 2018, compania își propune ca numărul de angajați să atingă borna 1.000, prin atragerea de specialiști back-end și front-end eCommerce. În plus, până la finele anului 2019, planul este ca echipei din România să i se mai alăture încă 200 de specialiști.