90 la sută dintre angajații care ocupă funcții de senior, middle sau top management la Computer Generated Solutions (CGS) România, liderul pieței locale de Business Process Outsourcing (BPO), au promovat din organizație.
Chiar dacă s-au alăturat inițial companiei pe o poziție operațională, investițiile în training-uri și specializări, ca și planul de ascensiune în carieră, i-au propulsat pe poziții superioare. „De la început, filosofia CGS a fost de a identifica și angaja persoane cu potențial, în care să investim constant, pentru a le menține în companie și pentru a promova din rândul lor. Din punctul nostru de vedere, angajații noștri sunt forțe motrice și suntem deschiși ideilor și abordărilor noi cu care ei vin către echipele de management”, declară Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.
CGS România operează pe piața locală șapte centre de suport, în București, Brașov, Sibiu, Târgu Jiu, Miercurea Ciuc, Galați și Constanța, unde activează circa 4.000 de angajați. În jur de 52 la sută sunt femei, iar media de vârstă a echipei este de 24-25 de ani. Aproximativ 95 la sută sunt absolvenți sau studenți.
Potrivit lui Vladimir Sterescu, când vine vorba despre principalele aptitudini pe care trebuie să le aibă candidații la un post la CGS, nu sunt importante cunoștințele aprofundate într-un anumit domeniu, cât spiritul proactiv și firea comunicativă, flexibilă, deschisă la nou. Cunoștințele de operare a calculatorului sunt necesare, pentru că orice job se desfășoară prin intermediul acestuia. Și amabilitatea este importantă – așadar, people skills joacă un rol esențial în procesul de recrutare.
Oportunități de dezvoltare
De la training-urile dedicate celor de pe poziții de entry-level și până la programele de mentorship pentru angajații care vor să se dezvolte și să promoveze, CGS oferă oportunități de învățare. Fiecare membru al echipei poate beneficia de pregătire continuă, oferită de trainerii interni și de managerii și team leaderii direcți. Persoanele care își dezvoltă anumite competențe și care dau dovadă de abilități clare au șansa de a fi promovate. „Cel mai important aspect este că CGS susține performanța și implicarea într-un mediu atractiv de lucru și oferă sesiuni intensive de pregătire și training pentru toți angajații. O persoană aflată pe un nivel entry-level, care își demonstrează aptitudinile pentru o poziție de Customer Service Representative, are mari șanse de a promova, iar apoi poate deveni Team Leader, Quality Assurance Specialist sau Trainer. Asta se întâmplă frecvent”, arată reprezentantul CGS România.
Deși activează pe o piață în care rotația personalului este ridicată, CGS România a marcat, în 2019, o creștere a succesului în a păstra angajații în companie. În acest moment, se situează peste media pieței de outsourcing în ceea ce privește acest aspect, cu o rată de retenție de circa 63 la sută.
DESPRE COMPUTER GENERATED SOLUTIONS
Prezent din 2006 pe piața din România, este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de BPO din lume. Pe plan local, furnizează servicii în 18 limbi străine. Cei circa 4.000 de angajați din România interacționează zilnic cu clienți din România, Germania, Marea Britanie, Spania și alte țări europene, dar și din SUA sau Canada. Principalele servicii oferite sunt customer care, suport tehnic, helpdesk, telesales și alte servicii externalizate pentru companii ce activează în telecomunicații, IT, bănci, asigurări și retail.