Curatorul și furnizorul de experiențe pentru persoane fizice și companii încheie primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 244.000 de euro și depășește ținta pentru 2022.
Dinamica pozitivă se datorează în mare parte revenirii de pe segmentul B2B, pe fondul faptului că tot mai multe companii își doresc să conecteze echipele și să le readucă la birou.
Numărul comenzilor înregistrate de Complice.ro în primele nouă luni ale anului a crescut cu 137 la sută față de perioada similară a anului trecut, iar media lor se situează în jurul valorii de 338 euro, în creștere cu 16 la sută față de 2021. La nivel B2C, media comenzii este de 136 de euro, iar pe segmentul B2B este de 2.150 euro. Dinamica pozitivă a generat o creștere de 2,75 ori a cifrei de afaceri față de anul trecut.
- Campanie de atac pe LinkedIn: hackerii nord-coreeni folosesc oferte false de job ca să fure datele utilizatorilor obișnuiți și ale companiilor
- „Cum naiba unii printează efectiv bani tunzând sau făcând unghii, iar tu, cu tot IT
-ul tău, abia iei un salariu minim?” - Cristina Cărămizaru, expert cu peste 20 de ani în executive search, se alătură firmei consultanță în leadership Selion Global România
În topul celor mai populare experiențe individuale în această perioadă au fost experiențele cu adrenalină – zboruri cu parapanta, motodeltaplanul, avionul ușor sau de acrobație -, cele de driving – mai ales experiențele off-road, cele cu mini-mașini de curse pe străzile orașului sau cu mașini super puternice pe circuite de viteză – ori din zona de relaxare, cum ar fi sesiuni de SPA, yoga, ateliere de dezvoltare personală.
Pentru experiențele de grup, au fost foarte des cerute de companii experiențele de tip treasure hunt în orașe, parcuri sau păduri, activitățile de construit obiecte sau lucruri concrete, atelierele de cupaje ori degustările private. Toate au avut ca obiectiv aducerea echipelor împreună, într-o manieră inedită și antrenantă.
Cele mai multe solicitări de experiențe pentru echipe și de premii și recompense individuale au venit de la companii din IT, retail, banking ori industrii creative.
Pachetele FlexiBox, preferate de companii
„În mediul corporate, cele mai solicitate au fost activitățile outdoor menite să creeze contextul ca oamenii să se vadă și să se cunoască personal, să comunice, să coopereze, să se bucure de timp și de experiențe împreună. Atunci când o companie a dorit o experiență individuală, pentru a recompensa eforturile sau rezultatele unui angajat, client sau partener, am făcut un profil și am oferit câteva propuneri în bugetul dat, după care ne-am asigurat că experiența oferită a fost de impact. Din feedback-ul clienților noștri, experiențele individuale sau oferite echipelor au un impact vizibil și imediat asupra acestora, asupra stării lor de bine, engagement-ului și productivității”, spune Oana Pascu, fondator Complice.ro.
În topul preferințelor clienților corporate rămân, însă, pachetele FlexiBox – care pot conține chiar și zeci de experiențe din categorii diverse (adrenalină, gourmet, relaxare, călătorii etc.) într-un buget predefinit. Destinatarul își alege singur experiența preferată. În primele nouă luni din 2022, pachetele FlexiBox au generat 40 la sută din totalul de comenzilor corporate cu experiențe individuale, cu o medie a comenzii de 600 de euro.

Bugetul alocat pentru premii: 80-200 de euro/angajat
Urmând trendul ascendent al ultimelor luni, la care se adaugă nevoia și dorința companiilor de a recompensa angajații prin inițiative de impact, pentru finalul anului, compania mizează pe creșterea cererii de experiențe în segmentul B2B. Cererea pentru evenimente corporate de final de an (întâlniri de echipă, petreceri de Crăciun, team-buildinguri experiențiale) sau experiențe individuale (folosite ca instrumente de reward & recognition) este în creștere și se situează la un nivel semnificativ mai ridicat față de anii precedenți.
Pentru evenimentele locale, inclusiv petreceri de Crăciun, estimările arată un buget alocat per angajat de 75-150 euro, mergând până la 450 euro în cazul evenimentelor care presupun deplasări în afara orașului. Acestea au lipsit aproape complet în ultimii doi ani. Pentru premii și recompense, bugetul estimat se situează între 80-200 euro.
„Odată cu ridicarea restricțiilor, deși întoarcerea la birou a fost doar parțială, majoritatea companiilor au reluat team-buildingurile, evenimentele offline mai mici sau mai mari, ieșirile cu echipa – tendințe care se reflectă și în cifrele noastre. Pe segmentul corporate, aproape toate solicitările pentru programele de reward & recognition au fost pentru experiențe offline, de așteptat, de altfel, după doi ani de pandemie. Pentru noi, schimbarea comportamentului de consum a avut un impact pozitiv nu numai în numărul și valoarea medie a comenzilor, ci și în gradul de recurență al clienților”, arată Oana Pascu.
DESPRE COMPLICE.RO
Este un curator de experiențe, ce creează contexte pentru ca fiecare dintre noi să se bucure de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi. Pachetele de experiențe sunt orientate către zona de business (cu un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate) și către zona B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină și multe altele), pentru cei care își doresc să adune de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte.
În cei peste șapte ani de când activează pe piața cadourilor experiențiale, a livrat mai mult de 3.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B și B2C, dintr-un portofoliu care include peste 250 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.