Singurul organism de autoreglementare a publicității din România și-a ales noua conducere, la Adunarea Generală din 14 decembrie.
Oana Cociașu (MedicOne/ Mullen Lowe) a fost realeasă în funcția de președinte pentru încă patri ani, iar Laurențiu Gheorghiu (ProTV) a fost ales vicepreședinte. Gerald Filip Flintoacă (PRISA) a fost reales ca membru în board. Organizația are un nou trezorier, în persoana Ilenei Cociaș (P&G) și un nou membru al board-ului – Ioana Anescu (IAB Romania). Componența board-ului este completată de Victor Dobre (IAA România), Simona Fîrtat (L’Oreal) și Mihaela Ungar (consilier onorific în board / BOD Advisory).
Membrii Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) au stabilit și care vor fi principalele direcții strategice pentru 2022. „Având în vedere poziția de autoritate în domeniul autoreglementării și faptul că vom activa într-o perioadă intens marcată de adoptarea în legislația națională a noii Directive europene a Serviciilor Media AudioVizuale (DSMAV), era important să avem un board care să continue cu succes misiunea și demersul RAC de a fi partenerul autorităților de reglementare a comunicării comerciale, de a veni în sprijinul lor și de a continua să ne punem la dispoziție expertiza. Așa cum am făcut-o și în ultimii ani, ne propunem să protejăm consumatorii și interesul public general, prin promovarea unei publicități etice, legale, și oneste”, spune Oana Cociașu.
Consiliul Român pentru Publicitate are 82 de membri, care reprezintă companii, agenții de publicitate, media și asociații profesionale. Este singurul organism de autoreglementare a publicității, constituit cu scopul promovării unei publicități etice, legale, decente și oneste în România. Înființat în 1999, după modelul organizației europene European Advertising Standards Alliance, RAC reprezintă peste 90 la sută din piața de publicitate națională.