Cum creezi un eveniment de employer branding care nu doar atrage atenția, ci și generează rezultate? Agenția de comunicare integrată pastel și Kärcher, lider global în soluții inovatoare de curățenie, au reușit asta printr-o colaborare gândită strategic și creativ, materializată într-o zi a Porților Deschise la fabrica din Curtea de Argeș.
Cu o strategie bine definită și activări creative, evenimentul le-a oferit viitorilor candidați și angajaților oportunitatea să descopere cultura unei companii globale, într-un mod autentic, și a consolidat imaginea de brand de angajator a Kärcher pe piața locală.
În urma câștigării unui pitch, pastel a implementat acest proiect, cu focus pe employer branding, și a coordonat activități de creație, BTL, PR și Influencer Marketing.
- Cât de fericiți sunt angajații din România la locul de muncă? Pe o scară de la 1 la 10, „nota” lor ar fi 7. Doar 1 din 3 le-ar recomanda jobul lor și altora
- Analiză: 5 trenduri care vor defini industria de HR în 2025
- Programe de ucenicie plătite pentru tinerii sub 30 de ani. Companiile primesc de la stat 2.250 de lei pe lună pentru fiecare ucenic pe care îl angajează
Care a fost provocarea creativ-strategică?
Filiala de producție din România a grupului Kärcher este în Curtea de Argeș. Este cel mai mare angajator local, cu 1.300 de angajați, cu o pondere de 65 la sută blue collars. Fabrica este singura unitate de producție a grupului din Europa, deci un obiectiv strategic important este să aibă o activitate fără sincope din punctul de vedere al resurselor umane.
Pornind de la acest context, Kärcher și-a dorit să găsească un tip de activitate prin care potențialii angajați ar putea să cunoască activitatea fabricii mai în profunzime: să interacționeze cu departamentele, să vadă fluxurile de producție și să înțeleagă care este parcursul prin care aspiratoarele Kärcher ajung să fie superioare competitorilor.
Mai exact, Kärcher și-a dorit să le arate potențialilor angajați că este un angajator transparent, autentic, că apreciază onestitatea și dialogul, că promovează inovația și dezvoltarea continuă și că echipele de lucru au o caracteristică comportamentală esențială: sunt caracterizate de entuziasm pentru ce fac.
Provocarea creativă a fost ca această interacțiune directă să se integreze în strategia de employer branding, caracterizată de o abordare WOW, surprinzătoare, relevantă, memorabilă.
Soluția pastel?
Un eveniment construit 100 la sută în jurul valorilor și spiritului Kärcher, sub conceptul Factorul WOW. Demersul creativ a pornit de la esența brandului, de la ce îl face unic – angajamentul pentru excelență, inovație și oamenii care aduc aceste valori la viață. Împreună cu echipa Kärcher, pastel a transformat această zi într-o sărbătoare a angajaților, cu și despre ei.
Fiecare detaliu a fost gândit ca să reflecte implicarea autentică a oamenilor Kärcher: de la prezența lor pe vizualuri, până la coordonarea standurilor și ghidarea participanților în culisele fabricii. A rezultat un eveniment colaborativ, în care interacțiunile directe, activitățile interactive și transparența proceselor au subliniat nu doar performanța produselor, ci și pasiunea echipei din spatele lor.
Factorul WOW nu a fost doar o temă de eveniment, ci o experiență trăită, împărtășită și transmisă de angajați, către comunitate și potențialii viitori colegi.
„Obiectivul nostru a fost să creăm o experiență autentică, care să reflecte valorile și inovațiile brandului, și să oferim în același timp o conexiune reală cu publicul local, care ar putea deveni parte din echipa Kärcher. Am apreciat deschiderea și profesionalismul cu care a fost organizat acest pitch, dar și faptul că majoritatea ideilor din pitch a prins viață la evenimentul final”, spune Dana Nae Popa, Owner & Managing Director pastel.
„Ziua Porților Deschise a fost un moment special pentru noi. A fost primul eveniment de acest tip pe care l-am organizat. Ne-am dorit să împărtășim cu publicul local și cu partenerii noștri pasiunea și inovația ce stau la baza fiecărui produs Kärcher. Cel mai important a fost să surprindem atmosfera deschisă care ne caracterizează, să aducem Kärcher mai aproape de oameni. Soluția propusă de pastel s-a pliat perfect pe nevoia noastră de a crea o experiență memorabilă, care să reflecte standardele noastre de excelență și valorile companiei”, declară Ion Bican, Managing Director CER Equipment Cleaning (Kärcher Curtea de Argeș).
Planul de comunicare
Ca să maximizeze vizibilitatea evenimentului, pastel a dezvoltat o strategie de PR integrată, ce a inclus o campanie radio, articole și interviuri în publicații locale, completată de implicarea unor influenceri relevanți, ambasadori de brand și influenceri locali: Cătălin Oprișan, Cristina Almășan, Didi Dumitrescu, Cosmina Ip. Înainte de eveniment, ei au realizat materiale pentru comunitățile online, iar ulterior au documentat experiența, au transmis entuziasmul către comunitățile lor online și au contribuit la creșterea notorietății evenimentului și atragerea participanților.
În paralel, pentru a consolida interacțiunea cu locuitorii din Curtea de Argeș, pastel a organizat și o acțiune offline: cinci hostesse au interacționat direct cu argeșenii, au distribuit materiale informative și baloane personalizate și i-au invitat la evenimentul Porților Deschise. Baloanele conțineau confetti, iar oamenii erau invitați să le spargă ca să descopere o surpriză. Astfel, descopereau invitația la eveniment. Confetti au fost strânse după fiecare demonstrație cu un aspirator Kärcher, pentru a arăta funcționalitatea și versatilitatea produselor.
Ziua cu Factorul WOW



Conceptul creativ câștigător a pus accent pe implicarea directă a vizitatorilor. Sub tema Factorul WOW, evenimentul a fost structurat în jurul unor activități ce surprind inovația și performanța. Printre acestea s-au numărat:
- tururile ghidate, atelierele interactive și tombola cu premii speciale au transformat ziua într-o experiență WOW pentru toți participanții.
- prezentarea departamentelor – participanții au putut interacționa cu specialiști din departamentele de cercetare și dezvoltare, HR, logistică, producție și KES.
- workshop-uri care le-au permis participanților să exploreze tehnologii de ultimă generație, inclusiv utilizarea inteligenței artificiale în dezvoltarea aspiratorului viitorului.
- activități interactive – jocuri amuzante precum „biliard cu aspiratorul” și concursuri de aspirat contra cronometru, care au pus în valoare performanța aspiratoarelor Kärcher.
Activitățile de la fața locului au fost coordonate de echipa pastel, care a gestionat amenajarea spațiului, creând o atmosferă primitoare și prietenoasă, care a reflectat valorile brandului, și organizarea logistică, pentru ca fiecare vizitator să beneficieze pe deplin de experiența Kärcher: de la tururile ghidate ale fabricii, la tombola organizată, în urma căreia zece câștigători au primit câte un aspirator. Atmosfera a fost întreținută de actorul Vasile Calofir, care a captivat audiența cu umorul său natural.
Evenimentul de Porți Deschise „Tu ai factorul WOW” a atras peste 500 de vizitatori la fabrica Kärcher din Curtea de Argeș.