Dacia lansează kilometrulbine.ro, o platformă digitală de educație și sustenabilitate

Foto: Olivier Martin-Gambier

kilometrulbine.ro este prima platformă digitală din istoria mărcii și a uzinelor Dacia ce reunește toate inițiativele de responsabilitate socială în jurul a două axe strategice: protejarea mediului și incluziunea socială prin educație.

“Educația a fost și va fi un laitmotiv puternic pentru noi, fie că vorbim de mediu sau incluziune socială în comunitățile unde suntem prezenți: la Mioveni, Titu sau București. Împreună cu cei 17.000 de colegi, ambasadorii noștri, vrem să fim puterea exemplului pentru toate generațiile.

Platforma funcționează ca un abecedar de mediu. Într-o primă fază, oamenii ar trebui să înțeleagă despre ce este vorba și să determine schimbarea prin propriul comportament. Când spun schimbare, e vorba de o evoluție, și sper să reușim să sensibilizăm publicul-țintă și nu numai. Obiectivul campaniei e simplu și complicat, în același timp. Se referă la modificarea unui comportament cu un altul”, declară Mihai Bordeanu, președinte director general Dacia.

Verde Go – Împreună pentru un mediu mai curat

Programul de educație Verde Go, inițiat de asociația Viitor Plus, aduce în atenția publicului mesaje esențiale despre comportamentul și bunele practici pentru colectarea separată, reducerea consumului, reutilizarea resurselor și reciclarea deșeurilor, evidențiate prin campanii de afișaj stradal și digital, cu trimitere spre platformele ce găzduiesc programul: viitorplus.ro și kilometrulbine.ro. 

Călătorii vor întâlni în drumurile lor, pe autostradă, în zone centrale sau în apropierea supermarketurilor din Argeș și București panouri cu mesajele: Opresc motorul când staționez/ Arunc deșeurile doar în locurile special amenajate/ Refolosesc pungile de cumpărături/ Arunc sticla doar în coșul verde/ Arunc plasticul și metalul doar în coșul galben/ Arunc hârtia doar în coșul albastru. E prima campanie de acest tip, susținută de o companie din industria auto locală.

Timp de șase săptămâni, campania este derulată și la Europa FM, în emisiunea matinală Deșteptarea. Realizatorii vor aborda o dată pe săptămână, în dialogurile lor, teme de mediu, și vor atrage atenția asupra importanței adoptării comportamentelor responsabile.

În etapa următoare a programului, până la sfârșitul anului, prin Verde Go, Viitor Plus va lansa un manual de mediu, adresat elevilor din învățământul primar din Argeș. Manualul va fi disponibil online, gratuit, ca resursă pentru învățătorii din toată țara.

“Este esențial să investim în copii de toate vârstele și în nivelul lor de cunoștințe, de înțelegere și de implicare în zona de protecție a mediului, iar asta nu se poate face fără un program educațional consistent, cu viziune pe termen lung. Ei vor fi cei mai afectați de schimbările de mediu, ei sunt mai receptivi la obiceiuri noi, ei sunt cei care pot da informația către generațiile mai mari”, spune Teia Ciulacu, președinte și fondator Asociația Viitor Plus.

Pentru început, inițiatorii proiectului și-au îndreptat atenția către județul Argeș și își propun să aibă cel puțin zece școli participante. Ținta lor este să ajungă la cel puțin 2.000 de copii de școală primară. Vor începe cu cei mai mici, de la clasele pregătitoare, până la a IV-a. Învățătorii vor avea la dispoziție manualul de mediu, Verde Go, care abordează tematicile economiei circulare și schimbărilor climatice.

Cele două probleme globale sunt transpuse în lecții potrivite vârstei copiilor, adaptate predării online și offline, astfel încât învățătorii să poată preda măcar o lecție pe lună. Obiectivul principal este să atragă copiii de partea lor în aceste demersuri, să ajungă la schimbări de comportament și la creșterea conștientizării de la vârste fragede.

Împreună spre kilometrul bine

kilometrulbine.ro va reflecta toate inițiativele Dacia în materie de responsabilitate socială corporativă. Editorial, prin secțiunile și rubricile permanente, cititorii vor putea selecta informație din sfera celor două axe strategice: mediul și incluziunea socială prin educație. Website-ul va găzdui interviuri cu angajați, reprezentanți ai societății civile, autorități, lideri de opinie, jurnaliști, bloggeri.

În ultimii doi ani, prin Fundația Groupe Renault România, Dacia a derulat programe încadrate pe axa de incluziune socială, cu precădere în comunitățile din Argeș și Dâmbovița, unde compania este prezentă. În plină criză sanitară, 200 de elevi din zone vulnerabile social au putut continua școala, datorită tabletelor donate de fundație. Anul acesta, în premieră, au fost lansate Bursele de Performanță și Sociale Constantin Stroe, iar spre final de an vor fi anunțați cei 60 de câștigători.

Viitor Plus – pentru oameni și natură

Viitor Plus este o organizație non-profit cu o experiență de peste 15 ani în dezvoltarea programelor de antreprenoriat social, educație pentru mediu, voluntariat și infrastructură de mediu. Principalele programe derulate sunt Adoptă un copac!, Atelierul de Pânză, Recicleta, Harta Reciclării, Eco Provocarea și Biroul Eco.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share