De la “cercetător de date” la “director de etică și sustenabilitate”: care vor fi cele mai atractive locuri de muncă, în următorul deceniu

De când renumita publicație Harvard Business Review a decis că “cercetătorul de date” este “cea mai atractivă meserie din secolul 21”, părțile interesate știu care este profesia cu cel mai strălucit viitor. Cu toate acestea, actualul raport LinkedIn Emerging Jobs arată că, în anii următori, companiile vor avea în vedere și alte profesii, în plus față de cea de data scientist. Transformarea lumii afacerilor are loc într-un ritm uluitor, iar companiile sunt într-o concurență acerbă pentru experții bine pregătiți, care se potrivesc cerințelor actuale ale pieței.

Astrid Kleinhanns-Rollé, director general al WU Executive Academy, care organizează în România programul WU Executive MBA Bucharest, a analizat îndeaproape tendințele locurilor de muncă ale anilor 2020, motivul pentru care angajatorii urmăresc anumite tipuri de expertiză, dar și ce competențe și abilități conexe vor trebui să aibă angajații în viitor. Astrid Kleinhanns-Rollé dezvăluie care dintre joburile în trend vor fi cele mai atractive atât pentru angajatori, cât și pentru forța de muncă.

Astrid Kleinhanns-Rollé este director general al WU Executive Academy.

Specialist IA

Inteligența artificială (IA) susține deja procesele din multe domenii și nu se va opri aici: se așteaptă ca soluțiile de IA să devină baza noilor modele de afaceri și a produselor inovatoare în viitorul apropiat – de la aplicații de self learning pentru sănătate, până la vehicule autonome. În consecință, experții în acest domeniu sunt foarte solicitați, iar companiile se luptă pentru resursa limitată de specialiști în IA.

STATISTICI: Numărul specialiștilor în IA a crescut de 19 ori din 2015. În SUA, cererea de experți în IA crește anual cu 74 la sută. Pentru a fi pregătiți în mod optim pentru această profesie, specialiștii în IA ar trebui să aibă expertiză în următoarele domenii: învățare automată – machine learning, Python, TensorFlow, învățare profundă – deep learning, viziune computerizată și IA.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Inginer de robotică

Robotica se află în pragul unei etape transformaționale: roboții inteligenți nu numai că vor realiza muncile variate din fabrici, ci îi vom întâlni și în numeroase alte domenii profesionale și private. Experții vor concepe și proiecta soluții adecvate pentru a crea sisteme robotice, iar pentru asta trebuie să aibă o înțelegere solidă a macroeconomiei.

STATISTICI: Robotica se situează printre industriile cu cea mai rapidă creștere din întreaga lume. Atractivitatea ingineriei robotice provine din faptul că nu implică doar lucrul la soluții hardware și software, ci și la roboții virtuali și fizici. În mod ideal, inginerii de robotică ar trebui să fie calificați în următoarele domenii: automatizarea proceselor robotizate, UiPath, Blue Prism, Automation Anywhere și robotică.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Cercetător de date

Companiile sunt dornice să angajeze cercetători în domeniul datelor (data scientist), deoarece gestionează cel mai mare atu al organizațiilor: date despre clienți, produse și piețe. Nu numai specialiștii IT, ci și directorii generali și managerii de marketing și de produs, trebuie să interpreteze datele companiei și să își bazeze deciziile strategice pe acestea. Pentru a elabora măsuri eficiente, este esențial să poți analiza date. Aici intervin cercetătorii de date, care oferă o bază valoroasă pentru implementarea practică.

STATISTICI: Experții în data science lucrează cu cele mai recente descoperiri în domeniile data mining – exploatarea datelor, învățare automată, Python, R sau Apache Spark. Tocmai această varietate face munca de cercetător de dateatât de interesantă și unică.

Customer Success Director

Un potențial dezavantaj al digitalizării este că unii clienți se simt lăsați în urmă, trecuți cu vederea sau neînțeleși – în ciuda numeroaselor oportunități de a comunica cu companiile. Încercările nereușite de a afla detalii despre un produs prin intermediul unei linii telefonice permanente (hotline) este doar un exemplu. Specialiștii în evaluarea satisfacției clienților, inclusiv cei cu funcția de Customer Success Director, sunt responsabili pentru păstrarea clienților mulțumiți și loiali față de companie. Nu este vorba doar de asistență pentru clienți în sensul convențional. Personalul de customer succes este activ în mai multe departamente, conectând vânzările, asistența, serviciile și produsul în sine. Clientul este regele sau regina pentru că, la fel ca în vremurile de demult, scopul este să-l transforme într-un adevărat fan al companiei.

STATISTICI: Satisfacția clienților este considerată al treilea cel mai important factor de creștere pentru companiile din vânzări și marketing. Atractivitatea postului de Customer success director constă în posibilitatea de a combina abilităților de tip soft (gestionarea relațiilor cu clienții) cu abilitățile hard (managementul conturilor, software-ul ca serviciu, denumit și SaaS, Sales force, etc.) într-un mod practic.

Director de etică și sustenabilitate

Sustenabilitatea și rolul său în afaceri s-au schimbat semnificativ în ultimii ani, deoarece organizațiile devin tot mai conștiente de ramificațiile (financiare) ale unei strategii durabile de succes. Ca urmare, o abordare pe termen lung, orientată spre valoare, este esențială pentru inițiativele economice, ecologice și sociale ale unei organizații – și cineva trebuie să fie responsabil de ele. Un director de etică și sustenabilitate se asigură că strategia de sustenabilitate a unei companii este o componentă integrată întregii strategii de afaceri și că obiectivele strategice sunt implementate în practica zilnică de afaceri.

STATISTICI: Acest job necesită o doză mare de asertivitate, pe lângă cunoașterea aprofundată a organizației. Este un job dorit, deoarece experții se angajează în sarcini considerate satisfăcătoare și semnificative, aducând contribuții valoroase atât pentru business, cât și pentru societate, prin munca lor.

Expert în securitate cibernetică

Odată cu creșterea rețelelor și cu progresul digitalizării, riscul atacurilor cibernetice s-a mărit exponențial. Acest lucru se aplică atât instituțiilor publice, corporațiilor internaționale, cât și IMM-urilor locale. În acest context, organizațiile au nevoie de specialiști capabili să implementeze măsuri individuale, dar și să supravegheze continuu sisteme întregi. Acești experți elaborează concepte și strategii bazate pe tehnologii de ultimă oră, pentru a asigura eficacitatea măsurilor pe termen lung.

STATISTICI: Cel mai recent Raport QuickView privind încălcarea datelor, exprimă clar importanța experților în securitate cibernetică. Anul trecut, numărul atacurilor cibernetice a crescut cu 50 la sută în întreaga lume, față de anul precedent – și se anticipează că această tendință va continua. Securitatea cibernetică câștigă tot mai multă importanță, deoarece, în viitor, succesul unei organizații va depinde și mai mult de cât de eficient se protejează în sfera digitală. Un bun specialist în securitate cibernetică are următoarele competențe: expertiză solidă în securitatea informațiilor, securitatea rețelei, evaluarea vulnerabilității și securitate cibernetică în general.

Manager de transformare digitală

Toată lumea vorbește despre transformarea digitală – dar cine o implementează? Discuția despre viitorul digital al unei organizații este predispusă să treacă cu vederea chiar oamenii care trebuie să sprijine și să continue transformarea. Managerii de transformare digitală se confruntă cu provocări enorme și trebuie să dea dovadă de o multitudine de abilități pentru a-și îndeplini în mod eficient rolul. Ei sunt experții care definesc, execută și monitorizează proiectele legate de transformarea digitală.

STATISTICI: Managerii de transformare digitală trebuie să dețină nu doar cunoștințe solide de macroeconomie, ci și abilități de gestionare a proiectelor. Ei trebuie să înțeleagă atât cerințele tehnologice, cât și pe cele de business, și trebuie să aplice o abordare interdisciplinară, pentru a colabora cu experți din diferite departamente. La urma urmei, transformarea digitală a unei companii poate avea succes numai dacă este un efort de echipă.

Articolul anterior

Top Talents: Ultimele zile în care tinerii se pot înscrie la cel mai mare eveniment de carieră online dedicat lor

Articolul următor

În domeniul financiar, chatboții vor fi colegii noștri

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share