ESSA Group: Se adâncește criza de personal pentru retailerii alimentari. Salariul, cel mai important pentru candidați

Foto: Clark Young

București, Brașov, Constanța, Timișoara, Cluj și Iași sunt orașele de unde vin cele mai multe cereri de personal din partea rețelelor din retailul alimentar, potrivit ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară.

ESSA Group se confruntă cu găsirea candidaților potriviți, într-o perioadă delicată, în care toate deciziile sunt luate în funcție de măsurile dictate de pandemie. ”București și cele cinci mari orașe, definite ca Tier 1, au o concentrare mai mare de puncte de vânzare din canalul modern trade. Pentru joburile ESSA ce necesită candidați calificați și necalificați, cea mai mare concurență o avem din partea platformelor logistice, prezente în aceste orașe. Sunt multe cereri de personal, dar puțini cei care au disponibilitatea să le acceseze”, declară Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business de 15 milioane de euro anul trecut.

Inițial, antreprenorul a luat în calcul varianta personalului din țări non-UE, cu focus pe Sri Lanka. ESSA Group a interacționat prima oară cu forța de muncă non-UE în 2019, dar a renunțat odată cu venirea crizei. Ulterior, a reactivat interesul pentru această idee prin consultanți specializați și a reactualizat costurile de aducere în țară pentru personalul cu potențial.

”Pornind de la obligativitatea respectării unui cuantum salarial și a unor condiții de aducere în țară – masă, cazare, taxe guvernamentale, bilete de avion, permise de ședere, etc – costul final este cu 32,8 la sută mai mare decât în cazul recrutării și delegării de personal autohton. Există și un termen mare de așteptare, de patru până la șase luni, de la plasarea cererii și până când angajații vor veni fizic la muncă în România”, mai declară Eugen Saulea.

Recent, ESSA Group a avut, la nivelul unei rețele de supermarket, un necesar de peste 300 de persoane, în special pentru casieri. Compania a indentificat două motive principale pentru care apar aceste comenzi masive de personal. Primul și cel mai important este cel al migrării propriilor angajați către alte rețele de profil. Plecările au la bază aspecte legate de salarizare, programul de lucru sau structura de management. Al doilea este legat de sezonalitate și de licitațiile pentru servicii noi. În această categorie predomină jobul de lucrător polivalent (64 la sută), urmat de cel de lucrător comercial (21,9 la sută) și casier (3,63 la sută).

”Fenomenul de migrare a propriilor angajați ai marilor rețele către alte companii de profil este unul de o mare amploare în 2021. Avem două trimestre din acest an cu creșteri alarmante de la o lună la alta și estimăm că apogeul acestei crize de personal va fi în trimestrul al patrulea, perioadă în care toți furnizorii își doresc vânzări maxime”, explică Eugen Saulea.

Cel mai important factor decizional pentru candidați rămâne salariul, la care se adaugă bonusurile și alte stimulente. Potrivit ESSA Group, cel mai mic salariu în acest domeniu este cel minim pe economie, pentru un post necalificat, respectiv 1.700 de lei net. La polul opus, salariile mai mari depășesc 2.800 de lei net și cumulează prestări de servicii conexe sau sporuri de weekend.  

Parteneriatele ESSA sunt în principal cu marii retaileri alimentari și foarte puțin cu cei din segmentul DIY. În ultimii ani, compania lui Eugen Saulea a redefinit termenul de “leasing de personal” în relația cu marii retaileri, în contextul în care colaborarea cu ei presupune multă flexibilitate când vine vorba de selecția de personal.

Cei interesați de un loc de muncă la ESSA pot trimite un CV pe adresa de email: recrutare@essagroup.ro.

DESPRE ESSA GROUP

Fondat în 2010 de Eugen Saulea, este unul dintre cei mai cunoscuți jucători de pe piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări. În 2020, a raportat afaceri de 15 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising. Oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail, precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share