Carrefour România și Academia de Studii Economice (ASE) din București au semnat un parteneriat strategic pentru următorii trei ani, ce vizează proiecte de dezvoltare profesională pentru angajații companiei.
Parteneriatul debutează cu un prim program, intitulat Școala de Lideri, lansat de Carrefour în iulie. Acesta îşi propune să formeze liderii de mâine, ca ambasadori ai companiei, și să le ofere, printre altele, oportunitatea de a fi mentorați în domenii-cheie de profesori recunoscuți din ASE.
Parteneriatul a fost anunțat printr-un eveniment la care au participat Alexandre Bompard, CEO Carrefour Group, Julien Munch, CEO Carrefour România, prof. univ. dr. Nicolae Istudor, rectorul ASE București, și Laurence Auer, ambasadoarea Franței în România, dar și beneficiarii direcți ai programului, angajații Carrefour.
„Ne dorim ca fiecare coleg să-și poată atinge potențialul alături de noi, fie că-și dorește să devină manager de magazine, de departament sau la sediul nostru central. Este doar primul program schițat în parteneriatul cu ASE și vom dezvolta alte noi proiecte cu impact, fie că este vorba despre dezvoltarea profesională a angajaților noștri sau pregătirea studenților de la ASE cu experiențe practice”, arată Julien Munch, CEO Carrefour România.
„Prin Școala de Lideri, putem avea un impact pozitiv în viața profesională a participanților și putem promova dezvoltarea profesională continuă. Companiile care investesc în abilitățile angajaților sunt mai competitive din punct de vedere al business-ului și pe piața de muncă”, spune prof. univ. dr. Dorel Mihai Paraschiv, prorector ASE cu relațiile cu mediul economico-social și viața studențească.
Carrefour a pus bazele programului în prima parte a anului, când a identificat oameni-cheie din echipele companiei, după o evaluare la nivelul întregii organizații. În funcție de parcursul vizat, participanți la program au fost împărțiți în trei clase: Campus, care aduce împreună colegii care se pregătesc să devină manageri de magazin sau de departament, Future Leaders Operațional, ai cărei membri vizează pozițiile de director de hypermarket sau manageri regionali, și Future Leaders sediu, ai cărei membri îşi dezvoltă competențele necesare a deveni manageri şi directori.
La finalul anului, absolvenţii Şcolii de Lideri Carrefour 2021 vor avea competențe dezvoltate în leadership, comunicare, control financiar, finanțe, excelență operațională, managementul proiectelor, strategie digitală sau managementul schimbării. Un alt element important în planul individual de dezvoltare al fiecărui participant este efectuarea unor stagii de învăţare on the job, la nivel naţional și internaţional. Întregul program este organizat în jurul unor activităţi de învăţare experiențială, cu aplicabilitate practică.
Ca să răspundă cât mai aplicat nevoilor individuale de dezvoltare, programele de formare se vor derula în parteneriat cu ASE şi Bucharest Business School și vor fi facilitate de profesori ai ASE. Fiecare lună va fi dedicată creşterii competențelor dintr-o anumită arie. Pe parcursul desfăşurării programului, participanţii vor lua parte la trei întâlniri de celebrare, desfăşurate la nivel omnicanal. Prima întâlnire are loc în septembrie, odată cu startul oficial al sesiunilor de formare.