Inginerii de la Schaeffler au transformat o idee într-o poveste de succes, prin implementarea primului robot colaborativ în fabrica din Brașov. Proiectul va fi preluat și de alte fabrici din grup.
Primul robot colaborativ tip UR10, implementat în fabrica din Brașov, încarcă utilajul de frezare. Pe lângă necesitatea preluării și executării sarcinilor repetitive, complexe, decizia implementării robotului colaborativ a avut la bază și rațiuni economice, raportate la costurile forței de muncă: abordarea automatizată este mai sustenabilă, în cazul unei producții în serie.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Operatorul îi setează robotului o autonomie de patru ore la încărcarea pieselor, iar sistemul lucrează, în tot acest timp, fără întreruperi și îi permite muncitorului să se concentreze pe sarcini ce necesită atenție și touch uman. La descărcarea pieselor, autonomia setată utilajului este de o oră. Astfel, se poate realiza un control riguros al pieselor, iar numărul de rebuturi poate fi prevenit mult mai ușor.
În condițiile unei lupte acerbe pe piața forței de muncă, avantajul acestei automatizări este acela că aduce un plus de valoare ce nu poate fi contestat: modificarea producției rapid, fără întreruperea fluxului și a liniei deservite de robot. Însă acest lucru aduce o altă provocare departamentului de resurse umane: îmbunătățirea portofoliului său cu specialiști în automatică și mecatronică, deoarece toate acestea arată că soluțiile și noile concepte de automatizare vor fi necesare și în viitor.
Grupul Schaeffler este un furnizor mondial de componente auto și pentru industriale. Livrează componente și sisteme de înaltă precizie în aplicații pentru motoare, transmisie și șasiu, precum și soluții pentru lagăre de rostogolire și de alunecare, pentru o multitudine de aplicații industriale. Grupul Schaeffler a generat vânzări de circa 14 miliarde euro, în 2017. Cu peste 92.000 de angajați, Schaeffler este una dintre cele mai mari companii de familie din lume și, cu circa 170 de locații în peste 50 de țări, de o rețea mondială de locații de producție, centre de cercetare și dezvoltare și societăți de desfacere a produselor.