Constructorul auto Ford România a atins pragul de 1,5 milioane de motoare EcoBoost 1 litru fabricate la uzina din Craiova, de la lansarea producţiei acestuia, în 2012.
Motorul EcoBoost 1 litru cu numărul 1.500.000 va echipa un model Ford Puma ST Line fabricat pentru un client din Craiova. Motorul de un litru EcoBoost a fost proiectat la centrele tehnice Ford din Dunton (Marea Britanie) şi Merkenich (Germania), iar din 2012 se construieşte la fabricile Ford din Craiova şi Köln (Germania).
Ford Craiova produce motorul EcoBoost de un litru în versiunile mHEV 125CP şi 155CP, dar şi în versiunile tradiţionale non-mHEV, de 95CP, 100CP şi 125CP. Aceste versiuni echipează o varietate de vehicule Ford, precum Puma, EcoSport, Fiesta sau Focus, şi vehicule comerciale, ca Tourneo Connect, Tourneo Courier şi Transit PHEV, și ajunge la clienţi din toată lumea. „Lansarea motorului de un litru EcoBoost a reprezentat o adevărată revoluţie în industria auto. Sunt mândru că primul motor a ieşit de pe linia de producţie în timpul mandatului meu de director al Uzinei de Motoare Craiova”, declară Ian Pearson, preşedintele Ford România.
Motorul EcoBoost de un litru a adunat numeroase premii de la lansarea pe piaţă, inclusiv 11 premii internaţionale la competiţia IEPOTY (International Engine and Powertrain of the Year). Este recunoscut pentru eficienţa consumului de carburant şi performanţele sale calitative. „Atingerea pragului de 1,5 milioane de motoare EcoBoost produse la Craiova reprezintă un moment extraordinar pentru noi, un moment de mândrie pentru întreaga echipă a Uzinei de Motoare. În prezent, lucrăm în 3-4 schimburi, pentru a susţine producţia zilnică de peste 1.700 de motoare. La fiecare 42 de secunde, un motor este asamblat pe liniile noastre de producţie de la Craiova”, spune Nicolae Gavrilă, directorul Uzinei de Motoare Ford Craiova.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Motorul EcoBoost de un litru este primul motor cu trei cilindri din lume, care dispune de tehnologia de dezactivare a primului cilindru și oprește automat unul dintre cilindrii motorului în situaţiile în care acesta nu necesită putere maximă, ca de exemplu coborârea în pantă sau la viteze de croazieră. Sistemul poate decupla sau recupla un cilindru în 14 milisecunde.
În 2020, mai mult de jumătate din autoturismele Ford vândute la nivel european au fost echipate cu acest motor. Ford Craiova are peste 6.000 de angajaţi, care lucrează pentru producţia de vehicule şi pentru cea de motoare. Circa 1.100 lucrează doar la uzina de motoare.










