În plină criză, CGS România angajează 450 de oameni

Computer Generated Solutions (CGS) România, liderul pieței locale de Business Process Outsourcing (BPO), vizează creșterea echipei cu circa 450 de angajați noi, în următoarea perioadă, pentru a susține proiectele aflate deja în desfășurare, dar și pe cele adăugate în contextul pandemiei de Coronavirus.

Compania desfășoară doar interviuri remote, fie prin telefon, fie prin platforme pentru videoconferință. “Chiar și în această perioadă dificilă, în care multe industrii nu doar că nu mai recrutează, dar fac concedieri sau trimit personalul în șomaj tehnic, CGS va continua angajările, deoarece cererea de servicii de suport ce vine spre noi este în creștere. Angajările le facem în special pentru a integra contractele nou semnate, dar și ca urmare a extinderii celor existente. Faptul că multe business-uri s-au mutat online, iar multe companii au centre de suport în Asia – lovită puternic de pandemie -, face ca nevoia pentru serviciile de externalizare să crească. Drept urmare, suntem implicați în diverse proiecte de customer support, technical support și back-office”, declară Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.

Cele mai multe proiecte noi vin de la clienți ce aveau contracte de externalizare sau centre de suport în Filipine, India sau nord-vestul Africii, zone în care conexiunea la Internet este deficitară, iar implementarea unui sistem de telemuncă se poate realiza doar limitat. CGS România are capacitatea de a prelua proiecte noi, deoarece a luat din primele momente măsuri de adaptare la telemuncă. În acest moment, 80 la sută dintre cei circa 4.000 de angajați lucrează de acasă, direct de pe PC-urile puse la dispoziție de companie.

Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”

“Și pentru noii angajați, vom implementa de la început un sistem de telemuncă, pornind cu procesul de recrutare, apoi training și, ulterior, în perioada de muncă propriu-zisă. Am schimbat modul în care se desfășoară sesiunile de training pe care le asigurăm celor care se alătură echipei, astfel încât ele pot fi susținute de acasă. CGS asigură întreg suportul și echipamentul necesare pentru desfășurarea normală a activității”, arată Vladimir Sterescu.

Ce poziții noi sunt disponibile la CGS România

În această perioadă, compania este în căutare de angajați noi pentru poziții de specialiști, reprezentanți relații clienți, referenți financiari, dar și tehnicieni sau helpdesk cu abilități diverse. Aceste posturi presupun cunoașterea unei limbi străine, de la cele clasice (engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană), până la cele mai “exotice”, precum olandeza, greaca sau poloneza.

Interviuri prin telefon sau prin platforme de videoconferință

Toate interviurile de angajare se realizează online, prin platforme puse la dispoziție de site-urile de recrutare specifice, prin telefon ori alte platforme de videoconferință. Compania menține toate canalele de recrutare disponibile pentru viitorii candidați: site-ul și blogul CGS, site-urile de recrutare specifice și canalele de social media.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Dacă la debutul pandemiei, numărul candidaților la pozițiile vacante a scăzut, trendul este acum unul crescător. Un alt trend pozitiv este gradul de prezență a candidaților la interviuri. Dacă înainte prezența la primul interviu, ținut de cele mai multe ori face-to-face, era de circa 70 la sută, acum a crescut la circa 94 la sută, pentru interviul exclusiv online.

“Teoretic, realizarea de interviuri la distanță nu ne limitează prea mult. Recruiterii pot pune aceleași întrebări ca și până acum, însă lipsește interacțiunea față în față și este astfel redusă percepția pe care ei o pot avea despre personalitatea celor intervievați. Cum singurul element constant pe parcursul conversației este tonalitatea și cadența în exprimarea candidatului, acestea vor reprezenta fundamentul pe care recrutorul își va construi feedback-ul ulterior. Acordăm o atenție sporită modului în care persoana intervievată își exprimă părerile despre colectivul în care a lucrat, experiența profesională anterioară și, pentru a ne adapta contextului actual, încercăm să suplinim lipsa interacțiunii fizice prin a aloca mai mult timp candidatului în cadrul interviului online. Dacă înainte acesta avea o durată medie de 15-20 de minute, acum timpul s-a dublat”, afirmă Vladimir Sterescu.

Training-uri și adaptarea la noul job – de la distanță

În funcție de poziția pentru care aplică, fiecare candidat va trece prin minimum două interviuri, iar apoi, odată cu angajarea, urmează o perioadă de integrare de circa șase săptămâni. “Realizarea training-urilor pentru noii angajați în mod remote poate avea un avantaj major. În prima zi, ei resimt o presiune mare, deoarece totul este nou – colegii, supervizorii, trainerii, procedurile etc. Când intră în training din confortul casei lor, presiunea scade, iar gradul de adaptare și de înțelegere a noilor noțiuni crește”, este de părere managerul CGS.

Potrivit acestuia, echipele de traineri de la CGS trebuie să găsească constant metode prin care să se asigure că noii angajați înțeleg și asimilează informațiile transmise. Cea mai mare provocare o să rămână faptul că, o perioadă, va lipsi interacțiunea personală cu noii membri care se alătură echipei. Ei sunt privați momentan de formarea unor legături puternice și există posibilitatea să devină mai greu un tot unitar cu restul colegilor, astfel că, în acest scenariu, comunicarea devine esențială.

DESPRE CGS ROMÂNIA

Prezent din 2006 pe piața din România, este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de BPO din lume. Pe plan local, furnizează servicii în 18 limbi străine, cu șapte centre de suport în București, Brașov, Sibiu, Târgu Jiu, Miercurea Ciuc, Constanța și Galați. Cei circa 4.000 de angajați interacționează zilnic cu clienți din România, Germania, Marea Britanie, Spania și alte țări europene, dar și din SUA sau Canada. Principalele servicii oferite sunt customer care, suport tehnic, help desk, telesales și alte servicii externalizate, pentru companii ce activează în telecom, IT, bănci, asigurări și retail.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share