Pentru anul financiar 2023-2024, care a început pe 1 septembrie 2023 și s-a încheiat pe 31 august 2024, JYSK a avut o cifră de afaceri de 1,15 miliarde de lei și un EBIT de 185 milioane de lei. Lanțul scandinav de produse pentru casă a făcut investiții pentru a reuși să păstreze la un nivel mic prețurile deja competitive.
În anul financiar care s-a încheiat (FY24), incertitudinile globale și neliniștea au continuat și, deși rata inflației a scăzut, consumatorii au simțit în continuare nevoia de a fi mai atenți la felul în care își cheltuie banii. JYSK a continuat să fie alegerea clienților care caută produse pentru casă și pentru un somn mai bun, prin oferirea unor prețuri competitive și produse de calitate în cele 145 de magazine din România și online.
În anul financiar 2023-2024, EBIT-ul a crescut cu 28,7 la sută și a ajuns la 185 milioane de lei, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 15,5 la sută și a ajuns la 1,15 miliarde de lei.
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
„Suntem foarte mulțumiți de rezultatele financiare obținute, care se datorează tuturor colegilor noștri. Le mulțumim pentru munca depusă în acest an și pentru implicarea lor, în special pentru orientarea către client, lucru esențial în munca noastră. Angajații sunt ingredientul principal al succesului JYSK din acest an, iar cifrele obținute li se datorează”, spune Alex Bratu, Country Director JYSK România și Bulgaria.
Investiții în expansiune
În anul financiar 2023-2024, JYSK a inaugurat nouă magazine noi, în Domnești, Râmnicu Vâlcea, Borșa, Bistrița, Sinaia, Buzău, Târgu Mureș, București și Cluj, și a modernizat și a reamenajat 20 de magazine mai vechi, care funcționează acum conform celui mai nou concept de magazin JYSK, Store 3.0.
În ceea ce privește magazinele modernizate și aduse la conceptul Store 3.0, acolo unde a fost nevoie și unde spațiul existent nu a permis implementarea noului concept, unele magazine au fost mutate într-un alt spațiu, ca magazinul din Era Shopping Oradea sau cel din Huși. Modernizarea magazinelor se va finaliza în anul financiar curent.
Obiective ambițioase de sustenabilitate
Între 1 septembrie 2023 și 31 august 2024, JYSK și-a calculat emisiile de gaze cu efect de seră și a setat noi obiective climatice care să respecte prevederile organizației internaționale Science Based Targets initiative, în conformitate cu Acordul de la Paris.
JYSK se străduie să-și reducă emisiile din propriile operațiuni cu 50,4 la sută, până în 2032, și și-a propus ca 72,5 la sută dintre furnizorii săi să aibă obiective aprobate de SBTi până la finalul anului financiar 2028.
„Sustenabilitatea este o parte importantă a muncii noastre, în care sunt implicate toate departamentele și furnizorii aflați de-a lungul lanțului valoric. JYSK realizează de mulți ani acțiuni care să minimizeze impactul asupra mediului, însă acum avem o strategie bine definită și obiective aprobate de o organizație importantă, ceea ce ne va ajuta să lucrăm mai eficient și să obținem rezultatele dorite”, arată Alex Bratu.
Privind spre viitor
Este de așteptat ca piața globală de retail să rămână impredictibilă, iar presiunea costurilor operaționale mari să se mențină, după mai mulți ani cu o rată a inflației ridicată. Încrederea consumatorilor se află la un nivel relativ scăzut, care cel mai probabil se va menține.
În primăvara anului 2025, JYSK are în plan să deschidă primele sale magazine în Casablanca, Maroc, în afara Europei. Anul financiar curent va fi și ultimul an al strategiei curente, Seamless and Closer to the Customer, iar pregătirile pentru noua strategie au început deja. Aceasta se va baza pe valorile JYSK: Bun Comerciant, Bun Coleg și Spirit corporatist.
„Retailul continuă să fie impredictibil. Însă JYSK este o companie puternică și sănătoasă, care poate contracara fluctuațiile și incertitudinile. Continuăm să lucrăm conform strategiei noastre pe termen lung, de creștere și expansiune”, spune Alex Bratu.
Anul financiar 2023-2024, în cifre:
- Cifră de afaceri FY24: 1,156 miliarde lei
- Creștere cifră de afaceri față de FY23: 15,5 la sută
- EBIT FY24: 18,5 milioane lei
- Creștere față EBIT de FY23: 28,7 la sută
- Număr actual de angajați: 1.245
- Magazine noi: 9
- Magazine reamenajate: 20