Într-o afacere care crește rapid, așteptările de performanță sunt ridicate. LEONI a re-centrat procesul de recrutare și este în căutarea celor mai buni specialiști de pe piață, dar și a celor mai buni elevi și studenți, pentru a-i ajuta să crească și să-și construiască o carieră.
„Atuurile noastre neprețuite sunt, de fapt, angajații noștri. De aceea, investim în creșterea și motivarea lor. Suntem prezenți în mediul ofertelor ocupaționale și oferim oportunități de carieră. Trebuie doar să ai dorința de a ne întâlni”, arată conducerea LEONI. Compania a dezvoltat parteneriate cu universități, organizații pentru studenți și cu organizatorii târgurilor de locuri de muncă. În 2013, LEONI și-a făcut simțită prezența la majoritatea târgurilor de job-uri din Cluj-Napoca, București, Pitești, Arad și Timișoara. Compania poate fi întâlnită și în mediul virtual, în grupuri individualizate, pe LinkedIn. Oricine poate discuta cu reprezentanții săi, poate afla ce este nou și care sunt proiectele LEONI.
Investiții în talent
Conducerea LEONI este conștiență că nu este suficient să ai cei mai buni oameni, dacă nu investești în ei, dacă nu-i motivezi și nu-i ajuți să se dezvolte și să crească. Pe de o parte, planurile de dezvoltare și succesiune sunt centrate pe cultivarea și dezvoltarea resurselor interne valoroase. Pe de altă parte, există proiecte de formare și programe de stagii de practică pentru studenți. Cei mai buni sunt primiți în cadrul companiei și pot învăța și câștiga experiența de care au nevoie. Stagiile de practică variază, ca perioadă. Studenții sunt evaluați, așa încât fiecare să ajungă în locul potrivit, și implicați în diferite proiecte. Opiniile le sunt apreciate, deoarece ei pot vedea outside the box, cu un ochi proaspăt, ce poate fi îmbunătățit în procesele LEONI.
Politica LEONI este și să crească și să-și dezvolte proprii oameni. Toate procesele de recrutare sunt concepute și axate, în primul rând, în interiorul companiei. Conducerea acesteia caută să promoveze angajații existenți deja, pentru a le oferi oportunitatea de a crește, de a se dezvolta și de a primi recunoaștere pentru implicarea, cunoștințele și talentul lor. Nu întâmplător, există programe pentru cele mai bune idei de îmbunătățire și echipa lunii, în care sunt promovați cei mai buni oameni.
Proiecte ambițioase
LEONI pune accent pe proiectele dedicate, pentru crearea unui mediu de lucru motivațional. Sondajul cu privire la satisfacția angajaților este o oportunitate pentru echipa de management să înțeleagă care le sunt nevoile, ce poate fi îmbunătățit și care sunt punctele forte. În urma rezultatelor, sunt create echipa de implementare și planul de acțiune, pentru a începe să lucreze la ideile primite și a le transforma în proiecte de îmbunătățire. Evenimentele sociale, precum Ziua sportului LEONI ori Ziua porților deschise, sunt alte proiecte apreciate – o oportunitate în plus de a dovedică LEONI este un angajator ce merită să fie ales.
Unul dintre cele mai importante proiecte, pe palierul de comunicare, este acela de a deveni un angajator de top și de a avea o expunere națională, ca angajator ales. O echipă se va concentra pe crearea site-ului românesc, un spațiu interactiv, unde oamenii pot discuta cu specialiștii și vor citi despre cele mai noi proiecte, pot găsi informații utile despre locațiile din România, posturile disponibile, clienții companiei, participarea la târguri de job-uri, proiecte și programe ale unităților școlare, organizațiilor studențești sau universităților, dar și ale altor actori locali (instituții județene, camere de comerț), implicarea locală în proiecte de responsabilitate socială.
LEONI ARAD
Cu peste 3.000 de salariați, este unul dintre cei mai importanți angajatori de profil, din zonă. Fabrica produce pentru divizia sistemelor de cablaje și are mai multe unități de afaceri: VW (Volkswagen Group), CV (Commercial Vehicles), Componente, JLR (Jaguar land Rover). Divizia de Componente constituie un punct de atracţie tehnică de cel mai înalt nivel.
Oportunități de instruire și dezvoltare: Colaborează cu liceele din localitate pentru practică, susține prezentări pentru studenții din cadrul companiei și din universități, organizează stagii de practică. Este partener într-un proiect din fonduri europene, împreună cu Liceul Tehnic din Arad. De-a lungul anilor, a fost partener și în alte proiecte, axate pe dezvoltarea culturii organizaționale, de care a beneficiat în sensul dezvoltării competențelor și abilităților angajaților săi. Angajații beneficiază de activități precum Sport’s Day și competiții de fotbal, iar anul se încheie cu o petrecere de Crăciun.
LEONI Wiring Systems Bistrița
Și-a început activitatea de producţie în 2002. A fost a doua fabrică deschisă în România. Este principalul angajator din judeţul Bistriţa Năsăud şi regiunea de nord, cu peste 4.000 de salariați. Cu două unităţi de afaceri, fabrica produce cablaje pentru trei clienţi premium, din industria auto: Mercedes-Benz, BMW şi Rolls Royce.
Oportunităţi de instruire şi dezvoltare: Oferă o largă varietate de instruiri şi programe educaţionale, cu accent pe dezvoltarea abilităţilor soft skills şi de management, perfecționarea cunoștințelor de limbi străine şi PC. LEONI a colaborat și cu Camera de Comerț locală, în câteva programe cheie de dezvoltare a competențelor angajaților săi, încununate inclusiv de legitimizarea lor.
Activităţi recreative: Media de vârstă a angajaților este de 35 de ani. Compania organizează, constant, activităţi extraprofesionale pentru ei: campionate de fotbal, tabere de vară pentru copiii lor, programe de team building sau Ziua Porților Deschise.
LEONI Pitești
S-a înfiinţat în 2005 şi reprezintă cea mai nouă fabrică a grupului, în România. An de an, a înregistrat o continuă creştere şi dezvoltare. Astăzi, peste 2.200 de angajaţi lucrează în cele două unităţi: Renault Nissan şi PSA. Aici sunt produse cablaje pentru clienţi importanţi, precum Dacia, Renault, Nissan şi Peugeot. În 2011, a apărut o nouă provocare – Peugeot, un producător auto de top, a selectat LEONI Pitești ca furnizor de cablaje.
Educaţie şi oportunităţi de formare: Beneficiază de un parteneriat pe termen lung cu universitatea locală. An de an, compania oferă numeroase stagii de practică pentru studenţi. Accentul este pus pe dezvoltarea angajamentului angajaților, prin dezvoltarea competențelor și abilităților de conducere, pentru a putea accesa o varietate de oportunități în cadrul LEONI. Acest lucru are loc într-un mediu tânăr și multicultural, în care diversitatea și gândirea creativă sunt apreciate.
Beneficii speciale: Angajații LEONI Piteşti se bucură de o mare varietate de activităţi: atât femeile, cât și bărbații, au la dispoziție un teren de fotbal, compania organizează Porţile Deschise, pentru angajaţi şi familiile lor, petrecere de Crăciun, diverse competiţii (Cea mai bună echipă, Cea mai bună detecţie de calitate) și premierea anuală (Cea mai bună echipă, Tombolă de fidelitate).
Motto-ul LEONI: conexiunea calității
Piatra de temelie a companiei a fost pusă în Evul Mediu, când Anthony Fournier a fondat, la Nürnberg, primul atelier pentru fabricarea de fire Lyonese, în 1569. Istoria companiei este marcată de tradiție și progres rapid. La sfârșitul lui 1980, a început o dezvoltare rapidă. În mai puțin de un deceniu, o companie germană de dimensiuni medii a devenit un grup multinațional. Marca LEONI consolidează, sub o singură umbrelă, o paletă largă de activități, produse și servicii. Ea se bazează pe o identitate a companiei caracterizată prin abordare de înaltă calitate, relații apropiate cu clienții – prin produse și angajați -, prezență locală, tradiție și inovație. Prezența globală îi permite să fie aproape de clienții din diferite sectoare industriale, iar „fiabilitatea” este cuvântul de ordine.
DESPRE LEONI
este un furnizor global de fire, fibre optic, cabluri și sisteme de cablu, precum și servicii de dezvoltare, legate de aplicații în industria de automobile și alte industrii;
oferă soluții personalizate și sisteme complete de componente perfect armonizate – de la cablul propriu-zis, la conectorii necesari;
în calitate de furnizor global, îmbunătățește continuu aplicații ale clientului;
se distinge prin expertiză excelentă în asamblare și are o înțelegere cuprinzătoare a condițiilor de utilizare și corelațiilor tehnice din partea utilizatorului.
articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2013