Mamprenoare le arată antreprenoarelor-mame drumul spre o carieră de succes

Lansată de un cuplu de români care trăiesc în Belgia, Mamprenoare, platforma online care aduce sub același acoperiș mamele antreprenor românce din țară și din diaspora, este un business hub și accelerator pentru femeile care își doresc dezvoltarea unei afaceri proprii, care să le permită să devină independente financiar.

Comunitatea a fost fondată în urmă cu doi ani de Alina Bota (foto), mamă antreprenor, economist, cu experiență de peste 18 ani în domeniul financiar-bancar. Pentru colegele „mamprenoare”, este consultant, trainer si mentor. „Scopul comunităţii este acela de a le oferi mamelor care își doresc să își dezvolte propria afacere inspirație, educație în business și motivație, prin diferite instrumente: workshop-uri, întâlniri online și offline, toate concentrate pe rezultate, nu doar pe networking. Educația este personalizată pe nevoi și membrele colaborează în diverse proiecte și se promovează reciproc. Toate acestea, cu scopul de a crește afaceri sănătoase și de a oferi copiilor nostri un model de viaţă echilibrat”, spune Alina Bota.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Mamprenoare adună într-un singur loc și face cunoscute la nivel național și internațional, atât membrele comunității, cât și produsele lor. Toate cele circa 200 de membre – și numărul lor este în continuă creștere -, beneficiază de un profil profesional gratuit pe această platformă. Profilul include povestea trecerii fiecărei membre ale comunităţii de la statutul de angajat la cel de antreprenor, o fotografie de profil și datele de contact. Antreprenoarele își promovează aici produsele și serviciile și scriu articole de interes public în legătură cu domeniile lor de activitate.

Dezvoltatorii platformei intenționează să includă și un forum cu discuții pe diferite teme de interes, precum parteneriate, organizarea de evenimente publice sau acțiuni caritabile. O altă idee este includerea unui modul de webinarii pentru antreprenoarele cu expertiză în diverse domenii și care pot ajuta comunitatea să crească.

„Am început în lumea antreprenoriatului haotic. Am investit zeci de mii de euro într-un stoc de marfă cu care nu ştiam ce să fac, cui să mă adresez, ce tip de business vreau să încep şi care e viziunea mea pe termen lung. Norocul meu a fost ca într-o zi am văzut o reclamă cu un curs <Şi mămică, şi antreprenor de succes>. Am cunoscut-o pe fondatoarea comunităţii, care mi-a dat o încredere extraordinară că acel start pornit prost se poate remedia. În urma şedinţelor 1 la 1, business-ul meu a început să intre într-o linie dreaptă, să-mi fie clar cui şi de ce mă adresez, am învăţat să-mi valorific corect munca şi am primit motivaţia de care aveam atâta nevoie în această lume a antreprenoriatului”, afirmă Ioana Toncean, Business Owner, Yanna Shop, Cluj-Napoca.

În comunitatea Mamprenoare nu există taxă de membru. Intrarea se face prin intermediul unui workshop de antreprenoriat, la care mamele sunt invitate să participe pentru a înțelege câteva principii de bază în afaceri, ce le vor ajuta să ajungă rapid la profit. Mamprenoarele au astfel șansa de a se cunoaște personal încă de la început, dar au și un grup de Facebook unde discută și pun la cale întâlnirile de lucru lunare, la nivel local. Comunitatea Mamprenoare are acoperire internațională, cu comunități locale în orașe precum București, Iași, Cluj-Napoca, Ploiești, Timișoara, Alba Iulia, iar lista este în continuă creștere, deoarece comunității i se alătură tot mai multe românce din Elveția, Franța, Belgia sau Marea Britanie.

Tipurile de afaceri ale mamprenoarelor sunt diverse: de la mici ateliere de produse handmade până la avocați, psihologi, terapeuți, nutritionişti, comunicatori, poeţi, designeri florali și ciocolatieri. În 2017, au fost organizate mai multe workshop-uri „Și mămică, și antreprenor de succes”, în țară și în străinătate, iar multe membre au parcurs unul dintre programele de dezvoltare ale unei afaceri de la zero, numite „From Zero to Hero”. Anul 2017 s-a încheiat cu o suită de evenimente: o lansare de carte, un workshop și o petrecere în cinstea colaboratorilor și partenerilor.
Planurile comunității includ parteneriate cu alte comunități cu valori comune, editarea revistei în versiune print Mamprenoare, unde antreprenoarele vor scrie articole și își vor face auzită vocea, și organizarea Târgului Mamprenoarelor, cu o primă ediție programată în 5-6 mai, în Cluj-Napoca. Este vizată creșterea organică a comunității și, mai ales, a afacerilor membrelor comunității.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share