La începutul lunii mai, fostul coordonator al activității Enel X România a preluat funcția de director general al companiilor Enel Energie și Enel Energie Muntenia, care dețin împreună cel mai mare portofoliu de clienți pe piața concurențială de energie electrică din România.
Absolvent al Universității Politehnica București, Facultatea de Energetică, Marius Chiriac are o experiență de peste 11 ani în grupul Enel. S-a aflat la conducerea Enel X România de la lansarea companiei, în 2018, și a dat startul celui mai mare plan de dezvoltare de infrastructură pentru mobilitatea electrică din țară. Anterior, a ocupat funcții precum Head of Marketing și Head of Sales and Energy Management la Enel Energie și Enel Energie Muntenia.
Ca director general al companiilor de furnizare de energie electrică și gaze naturale Enel Energie și Enel Energie Muntenia, va coordona strategia generală de business și activitățile de furnizare și vânzare ale grupului Enel în România. Obiectivul său este de a dezvolta o gamă variată de oferte care să răspundă nevoilor actuale ale consumatorilor de energie electrică și gaze naturale, prin pachete integrate de utilități și servicii cu valoare adăugată.
„M-am alăturat echipei Enel acum 14 ani, când România făcea primii pași către liberalizarea pieței de energie electrică pentru consumatorii casnici, proces în care m-am implicat activ. Companiile de furnizare Enel au fost de la început jucători principali în procesul liberalizării, ceea ce a făcut ca, astăzi, 76 la sută dintre clienții casnici din portofoliul lor să fie pe piața concurențială, cea mai mare pondere dintre toți furnizorii mari din România”, declară Marius Chiriac.
Michele Abbate, cel care a condus companiile de furnizare de energie electrică și gaze naturale ale grupului Enel în România din septembrie 2017, va prelua o altă poziție în Grupul Enel.
Enel Energie și Enel Energie Muntenia au în portofoliu peste trei de milioane de clienți. Circa 2,9 milioane sunt consumatori casnici de energie electrică, iar trei sferturi se află deja pe piața concurențială. În urma campaniilor de informare de anul trecut și continuate în 2021, circa 140.000 de consumatori casnici au optat, în primul trimestru al acestui ani, pentru oferte pe piața concurențială, cu 40 la sută mai mult față de perioada similară a anului trecut.