Pentru al şaselea an consecutiv, motorul Ford 1.0 EcoBoost produs de Ford în fabrica din Craiova a fost votat “Cel mai bun motor sub un litru”, în cadrul competiţiei Motorul Internaţional al Anului (International Engine of the Year), care are în juriu 58 de jurnalişti din 31 de ţări.
În total, motorul 1.0 EcoBoost a câştigat deja zece trofee în cadrul competiţiei Motorul International al Anului, implicit trei premii la General şi premiul “Cel mai bun motor nou-lansat”. “1.0 EcoBoost a fost o apariţie revoluţionară şi a stabilit etalonul între motoarele compacte şi eficiente, prin sofisticata tehnologie de turboalimentare EcoBoost, prin injecţia directă şi tehnologiile de sincronizare variabilă. Chiar şi cu zece trofee International Engine of the Year în portofoliu, continuăm să căutăm şi să găsim soluţii pentru a lărgi limitele ingineriei la nivel de motoare şi să le oferim clienţilor şi mai multe beneficii, puse la dispoziţie de acest mult lăudat motor compact”, declară Joe Bakaj (foto), vicepreşedinte al biroului de Dezvoltare Produs, în cadrul Ford Europa.
În acest an, la categoria “Motoare sub un litru” au participat 35 de motoare, cu nouă mai multe decât în anul de debut al propulsorului EcoBoost de un litru. “Cel mai mic motor din familia EcoBoost rămâne cel mai bine conceput motor cu trei cilindri de un litru, în ciuda unor candidaţi noi, care au apărut pe scena mondială. Poate chiar şi mai impresionant este faptul că vorbim despre primul motor care reuşeşte să-şi asigure titlul în clasa sa în fiecare an în care a fost nominalizat”, afirmă Dean Slavnich, co-preşedinte al celei de-a 19-a ediţii ale competiţiei Motorul Internaţional al Anului şi redactor-şef al publicaţiei Engine Technology International.
Motorul este oferit în versiuni de 100 CP, 125 CP şi 140 CP şi se găseşte pe una din cinci maşini noi vândute de Ford în Europa. Motoarele EcoBoost pe benzină apar în versiuni de cilindree de până la 3.5 litri, sub capota modelelor Ford din toată lumea, de la noua generaţie Fiesta la utilitarele din familia Transit, la pick-up-uri şi la modele din gama Ford Performance, implicit pe Focus RS şi supercar-ul Ford GT. Din 2018, motorul 1.0 EcoBoost va primi o tehnologie inovatoare de dezactivare a cilindrilor, ce va reduce costurile de rulare pentru clienţi, prin oprirea unuia dintre cei trei cilindri atunci când nu este nevoie de capacitatea completă a motorului, aşa cum se întâmplă în cazul vitezelor de croazieră.