În ciuda pandemiei, Nestlé Needs YOUth și Alliance for YOUth anunță că vor crea 300.000 de noi oportunități pentru tinerii din Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, până în 2025.
„Investiția în educația și formarea profesională a tinerei generații trebuie să fie o prioritate și este cea mai importantă investiție pentru o societate care vrea să evolueze. 604 de tineri și-au găsit un job și am reușit să creăm 228 poziții de internship și traineeship în România, de la începutul acestui program. Indiferent de vremurile pe care le traversăm, vom continua și ne vom adapta, astfel încât programele noastre să ajungă la un număr cât mai mare de tineri”, spune Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.
Acțiunile specifice incluse în inițiativa Nestle Needs YOUth:
Oferirea a 20.000 de noi oportunități de angajare și 20.000 de ucenicii și stagii în Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, până în 2025. De la lansarea inițiativei Nestlé Needs YOUth, în 2013, compania a oferit peste 26.000 de stagii de ucenicie și programe de internship. Pe perioada carantinei, Nestlé a organizat cursuri digitale pentru ucenicii săi, pentru a le permite să-și finalizeze programa. Nestlé se angajează și în inițiative virtuale, pentru a permite tinerilor să câștige experiență profesională, în ciuda COVID-19.
În România, 228 de tineri au participat la programe de internship și traineeship, iar la cele peste 100 de evenimente dedicate dezvoltății abilităților și sprijinirii angajabilității lor au fost prezenți peste 3.800 de tineri. Împreună cu partenerii săi, a implicat în activitățile sale peste 18.000 de tineri la nivel național.
Abilități digitale. Nestlé lansează în continuare YOUth eBusiness Academy. Ucenicii și cursanții înscriși în program vor dobândi abilități digitale avansate (căutare, date, comerț electronic) și vor obține o certificare oficială. În 2019, Nestlé a lansat un parteneriat cu Microsoft, pentru a permite ucenicilor din fabrici să obțină o certificare pentru competențe digitale. O atenție deosebită se va acorda acestui proiect în România și în Europa de Sud-Est, unde Comisia Europeană atrage atenția asupra ratei scăzute de digitalizare în rândul tinerilor. Puțin peste 50 la sută dintre tinerii români aveau, în 2019, un nivel minim de cunoștințe și abilități în spațiul digital.
Activități online de „pregătire pentru muncă”. Nestlé continuă să organizeze și să participe la târguri și workshop-uri de carieră digitale, pentru a sprijini tinerii aflați în căutarea unui loc de muncă. În România, aceste activități sunt recurente, precum proiectele de amploare ca școala de vară, campaniile digitale de CV Clinic sau webinariile dedicate tinerilor.
Anul acesta, România a transformat școala de vară într-un proiect virtual regional, Summer’s Cool. Timp de trei săptămâni, studenți din România, Bulgaria, Serbia și Croația au participat la workshop-uri interactive, pe diverse teme: marketing, digital, e-commerce, trade marketing, financiar, resurse umane, leadership.
Pe durata Săptămânii Europene a Competențelor Profesionale, Nestlé organizează workshop-uri de gestionare a timpului și de marketing, în care participanții află cum să facă mai ușoară tranziția către câmpul muncii. Nestlé va lansa și în acest an campania CV Clinic, prin care studenții sunt invitați să-și transmită CV-urile, iar recrutorii și specialiștii HR ai companiei le vor oferi sfaturi de optimizare și îmbunătățire, pentru creșterea șanselor de a obține un loc de muncă. Următoarea ediție a evenimentului are loc între 9 și 14 noiembrie.
În premieră pentru acest an, în noiembrie, Nestlé va lansa și un program internațional adresat tinerilor cu abilități culinare, împreună cu divizia sa de out-of-home, sub umbrela Young Culinary Talents.
Promovarea antreprenoriatului. Sub conducerea EY, Nestlé și Alliance for YOUth își unesc forțele cu Junior Achievement Europe, cel mai mare furnizor european de educație antreprenorială, pentru a ajuta tinerii europeni să dezvolte abilități antreprenoriale. În ultimii trei ani, peste 550 de studenți au obținut deja calificarea internațională pentru abilități antreprenoriale. De anul acesta, este implementat un parteneriat și pe plan local, de care vor beneficia peste 400 de tineri de liceu, prin activități la clasă, webinarii și evenimente dedicate, alături de voluntarii Nestlé România.
Susținerea antreprenoriatului în agricultură. Nestlé lucrează cu tineri fermieri, pentru a extinde practicile agricole durabile. Nestlé dorește să-și consolideze programele cu fermierii, pentru a accelera trecerea la lanțul de aprovizionare cu alimente cu amprentă de carbon zero. Acest lucru va ajuta Nestlé să realizeze zero emisii de gaze cu efect de seră până în 2050.
Lansată de Nestlé în 2014, Alliance for YOUth reunește companii care vor să ajute tinerii să pătrundă pe piața muncii.