Grupul norvegian Visma, evaluat la peste opt miliarde de euro, intră în acționariatul SmartBill și preia jumătate din companie. Fondatorii Ioana Hasan, Radu Hasan și Mircea Căpățînă păstrează controlul și se vor ocupa în continuare de dezvoltarea afacerii.
În ultimii patru ani, SmartBill și-a multiplicat de cinci ori business-ul, cu creșteri anuale de 50 la sută, și este liderul pieței de soluții financiar-contabile din România. Atragerea în acționariat a Visma va facilita menținerea ritmului accelerat de creștere și dezvoltarea ecosistemului SmartBill, menit să îmbunătățească activitatea IMM-urilor din România.
“Am găsit în Visma partenerul ideal pentru a trece SmartBill la următorul nivel. Resursele și experiența lor ne vor ajuta să facem SmartBill și mai bun, să continuăm să inovăm și să facem viața antreprenorilor din România puțin mai ușoară. Această tranzacție este și o confirmare a faptului că misiunea noastră de a deveni primul ecosistem software pentru IMM-uri din România este pe punctul de a se îndeplini, dar și că soluțiile noastre de facturare, gestiune și contabilitate în cloud, sunt la nivelul pe care ni-l dorim”, spune Radu Hasan, Co-Founder & CEO.
Credem că te-ar interesa și: Corporatistul din Pipera
Noua achiziție este în concordanță cu strategia Visma de a produce și livra cele mai bune soluții cloud pentru conducerea și gestiunea afacerilor mici și mijlocii, în Europa de Nord și Europa Centrală și de Est. “Misiunea Visma este să ajute companiile și organizațiile să-și îmbunătățească productivitatea și să ofere o mai bună abordare în ceea ce privește digitalizarea, integrarea și automatizarea proceselor economice. Ca asociat în SmartBill, Visma va pune la dispoziție un brand puternic, experiența unei companii lider de piață pe segmentul cloud și resurse pentru dezvoltare. De asemenea, SmartBill va ajuta la consolidarea unei noi piețe pentru grupul Visma”, declară Jostein Håvaldsrud, Product Director, Visma Group.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
SmartBill este primul ecosistem software de business din România și are ca principal obiectiv automatizarea proceselor, transferul de date și emiterea de documente, pentru a elimina astfel munca manuală, redundantă, de reintroducere de date în diverse sisteme. Un exemplu elocvent ar fi informațiile unei comenzi dintr-un magazin online ajung până în balanța contabilă a ambelor părți, fără să mai fie introduse din nou, manual, în alte sisteme. În plus, procesarea de extrase bancare și de borderouri de la firmele de curierat duc automatizarea și mai departe. Scenariile pot fi numeroase și variate, deoarece SmartBill se adresează oricărui tip de afacere.
Serviciile SmartBill sunt utilizate de peste 65.000 de clienți, de la PFA la companii mici și mijlocii și multinaționale, din toate sectoarele de business. Peste două milioane de documente sunt emise lunar prin intermediul platformei, iar valoarea lor trece de patru miliarde de euro pe an. Tranzacția a fost asistată de firmele de avocatură RTPR & Allen & Overy și Wolf Theiss și este în proces de aprobare de către autoritățile române.