Noua “normalitate”: freelancerii și antreprenorii migrează din cafenele către spațiile de coworking

La aproape un an de la începutul crizei ce a cauzat o regândire a programului de muncă și închiderea totală sau parțială a birourilor și a spațiilor de lucru, în favoarea muncii de acasă, lanțul de spații de coworking Commons a observat o creștere a numărului cererilor pentru închirierea de birouri în centrele din București, atât din partea freelancerilor, cât și a firmelor mici și mijlocii. 

Dacă în primele luni de pandemie cererea pentru spații de birouri a scăzut cu 90 la sută, în primele două luni din 2021 s-au înregistrat de trei ori mai multe solicitări de vizionări pentru spațiile Commons, față de finalul anului trecut. Numărul total de membri din rețeaua Commons a crescut cu 11 la sută, în ianuarie, față de finalul lui 2020. În februarie, numărul lor a ajuns la 250, adică un grad de ocupare de 60 la sută din capacitatea disponibilă pentru zona de birouri.

“Am observat, încă din prima săptămână a anului, mult mai multe solicitări din partea bucureștenilor interesați să-și schimbe modul de lucru. Aceste persoane sunt adesea profesioniști care nu-și permit să aibă o infrastructură de lucru deficitară: conexiune slabă la internet, un birou impropriu etc., și sunt în căutarea unui mediu propice de lucru”, declară Andreea Raveica, Community Manager la Commons.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

O altă tendință observată de managerii Commons este aceea a companiilor care migrează tot mai mult spre periferie și caută beneficii, precum locuri de parcare ușor accesibile, proximitate față de casă, locații în clădiri de business premium, și renunță la efortul de a intra în aglomerația din centrul Bucureștiului. Cum majoritatea întâlnirilor se desfășoară prin video call, accesul rapid către centru nu mai este un criteriu la fel de important pentru clienții Commons.

Firmele caută birouri mai mici pentru echipe de cate 2-5 persoane, birouri mai aproape de casă. Commons a observat cel mai mare interes pentru cel mai nou spațiu de coworking din Băneasa, căutat de profesioniști care locuiesc în zona de nord a Bucureștiului. Atât freelancerii, cât și antreprenori, caută un birou flexibil, aproape de casă, cu program 24h/ 24, util în special pentru cei care lucrează cu clienți sau parteneri de business care se află pe alt fus orar.

“Munca de acasă a fost o soluție pentru începutul pandemiei, dar acest mod de lucru nu funcționează pentru toată lumea și, adesea, nu poate fi o soluție pe termen lung. Asta ne confirmă numărul tot mai mare al vizitatorilor care ne trec pragul, interesați să revină măcar parțial la un birou. Motivul este simplu: fie s-au săturat să lucreze de acasă, fie nu au condițiile necesare pentru a putea lucra eficient. Obiectivul nostru este să oferim un loc în care membrii noștri să se poată concentra pe ce au de făcut, în timp ce noi ne ocupăm să le asigurăm celelalte detalii: un birou confortabil, conexiune stabilă la internet, săli de ședință, imprimantă, scanner”, explică Andreea Raveica.

Firmele mici și mijlocii care închiriază birouri la Commons au renunțat treptat la birourile clasice, iar acum echipele lucrează dispersate în spații de coworking mai accesibile pentru angajați. Această flexibilitate este apreciată și de cei care au nevoie de o separare a spațiul personal de cel profesional.

“Deși ne bucură faptul că oamenii au tendința de a reveni încet-încet la birou, sau, mai bine spus, la un altfel de birou, obiectivul nostru este să menținem cât mai strict normele de siguranță. Avem câte o persoană dedicată în fiecare dintre centrele noastre din București, care se asigură că spațiile sunt curățate și dezinfectate de câteva ori pe zi. Am instalat stații de dezinfectare peste tot în spații, purtarea măștii este obligatorie, iar numărul de persoane permis în zona de hot desk a fost redus“, adaugă Andreea Raveica.

Printre beneficiile biroului într-un spațiu de coworking se numără abonamentele flexibile, un design interior premium, cu toate facilitățile necesare, și localizarea în puncte de business cheie ale orașului.

Commons este o rețea de spații de coworking și birouri, cu trei locații în București: Piața Unirii, Piața Romană și Băneasa. Oferă abonamente flexibile pentru birouri private sau dedicate și o zonă specială de coworking.

Articolul anterior

Cristian China-Birta dezvăluie "secretele" colaborărilor cu influencerii

Articolul următor

Angajații din România pot primi în avans un salariu, fără comisioane sau dobânzi, prin Salarium Fintech

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share