Cei mai mulți liderii din mediul business din România sunt persoane tinere, iar aproape jumătate (49 la sută) fac parte din generația Millenials, adică cei născuți între 1981 și 1995. 43 la sută fac parte din Generația X (cei născuți între 1965 și 1980), care reprezintă un segment mai matur al liderilor, relevă un studiu MKOR Consulting.
Vârsta liderilor este în strânsă legătură și cu vechimea în carieră: 45 la sută au o vechime între 11 și 20 de ani, 28 la sută sub zece ani, iar 27 la sută au peste 21 de ani de experiență. Majoritatea consideră că munca pe care o fac în prezent este vocația lor (61 la sută), iar 32 la sută văd actualul loc de muncă drept o etapă în cariera pe care doresc să o urmeze. Numai șapte la sută consideră că au acum un loc de muncă oarecare.
Respondenți studiului consideră că un lider ideal ar trebui să fie responsabil, capabil să decidă, să aibă gândire strategică, să fie deschis schimbărilor, energic, entuziast și ambițios. În ceea ce privește propria persoană, liderii români se consideră mai degrabă persoane corecte și loiale (98 la sută), cu viziune de ansamblu (96 la sută), tenace și ambițioase (96, respectiv 95 la sută).
Aproape jumătate dintre respondenți consideră că un lider de succes ar trebui să se perfecționeze continuu, sfat pe care îl urmează îndeaproape, la rândul lor: 92 la sută citesc frecvent cărți și articole de dezvoltare personală și profesională, 79 la sută participă anual la programe de training, iar 73 la sută participă la conferințe de afaceri. În ceea ce privește succesul în business, 73 la sută dintre respondenți consideră perseverența ca fiind o calitate definitorie pentru a atinge succesul în afaceri. Succesul nu vine fără a depăși provocări. Managementul resurselor umane este cea mai mare provocare, pe care o întâmpină 82 la sută dintre liderii, urmată de instabilitatea mediului economic, fiscal și legal (22 la sută).
Din perspectiva genului, liderii bărbați din România sunt inspirați, în proporție de 99 la sută, de lideri masculini, în timp ce femeile lider din România sunt mai înclinate să se inspire de la la alți lideri feminini: 18 la sută din liderii care le inspiră pe femeile lider din România sunt, la rândul lor, femei de succes.
Studiul a fost realizat în iulie, pe un eșantion format din 639 de lideri: 345 de antreprenori și 294 de manageri din mediul business și ONG. Studiul integral poate fi descărcat de aici.
DESPRE MKOR CONSULTING
Este o agenție de cercetare de piață, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top, pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. Acoperă toate tipurile de cercetare și dezvoltă proiecte de cercetare proprii. Compania a fost fondată de Corina Cimpoca (foto), un profesionist cu peste 12 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii, în calitate de manager de marketing şi PR, şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale.
7 argumente științifice ce explică de ce majoritatea afirmațiilor despre Millennials nu sunt reale