O fabrică de componente auto, deschisă în 2016, în România, de o firmă germană şi vândută apoi unei companii din Hong Kong, s-a închis după ce mai mulţi angajaţi au furat matriţe Lamborghini, pe care le-au vândut la fier vechi.

O anchetă penală ce vizează furtul este în curs, iar oamenii rămaşi fără loc de muncă se judecă pentru drepturi salariale, scrie Adevărul. Fabrica deschisă de Heyform Bramsche GMBH la Remetea Mare, lângă Timişoara, producea componente auto pentru producători din grupul Volkswagen. Înfiinţată în baza unor contracte ferme de producţie cu concernul german, fabrica a angajat 200 de persoane. În septembrie 2017, a fost vândută companiei G&L Automotive Components Holding Limited, din Hong Kong.

Fabrica s-a închis în vara lui 2018, iar toţi angajaţii au fost concediaţi și au primit câte trei salarii compensatorii. Cum contractul colectiv de muncă, semnat la începutul lui 2018, prevedea că, în cazul unei concedieri colective, compania trebuie să plătească şase salarii compensatorii, zeci de angajaţi disponibilizaţi au dat în judecată compania și au cerut să le fie plătite toate cele şase salarii. În aprilie, judecătorii Tribunalului Timiş au admis în parte cererea angajaţilor.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Potrivit Adevărul, un alt proces, prin care angajaţii au cerut instituirea sechestrului asigurator asupra conturilor companiei, a scos la iveală motivele pentru care a fost închisă fabrica de componente auto. Potrivit unei întâmpinări depuse de companie la dosar, ea s-a închis pentru că nu a putut livra la timp şi la calitatea solicitată piesele contractate, fiindcă utilaje în valoare de 200.000 de euro au fost furate de mai mulţi angajaţi.

“După începerea activităţii, pârâta a întâmpinat mai multe categorii de probleme, care au făcut ca societatea să nu reuşească să obţină  profit şi nici să  îşi poată  menţine clienţii. Una dintre principalele cauze ale creşterii costurilor societăţii şi ale punerii societăţii în imposibilitatea de a-şi onora comenzile primite (la termen şi la standardele calitative cerute pe piaţa auto de elită) a fost faptul că mai multe matriţe proprietate a Automobili Lamborghini au fost furate de angajaţi si vândute la fier vechi, faptă care a adus un prejudiciu imens societăţii (de peste 200.000 euro), la tensiuni între angajaţii cu competenţe de control şi personalul productiv, dar, mai ales, a condus la reîncredinţarea comenzilor de către Grupul Volkswagen unei alte societăţi. Societatea Enec Automotive, creată special pentru executarea acestor contracte, a rămas astfel fără clienţi”, se arată în întâmpinarea depusă de companie.

Avocaţii fabricii au mai arătat că societatea a încercat să se adapteze situaţiei şi să găsească soluţii. A cumpărat alte matriţe, dar ele nu au fost adaptate perfect specificaţiilor beneficiarului și au fost livrate piese necorespunzătoare, astfel că beneficiarii au fost nevoiţi sa facă prelucrări suplimentare asupra pieselor, pentru a le aduce la nivelul specificaţiilor tehnice. “Toate aceste grave inconveniente au fost prezentate la cel mai înalt nivel de conducere al grupului Volkswagen şi a fost unul din factorii importanţi ce au dus la decizia luată de grup de a-şi reîncredinţa proiectele altor companii”, se mai precizează în documentele de la dosarul din instanţă.

Pe rolul Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiş este şi un dosar în care patru angajaţi sunt cercetaţi pentru furtul matriţelor, iar compania susţine că ei şi-au recunoscut faptele.

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

Adio, România: nume “grele” pun lacătul pe fabricile de aici și pleacă în locuri mai “prietenoase”

Anunțul grupului Nestlé – care va renunța, până în mai, la unitatea…

Petiție pentru ca patronii de farmacii să fie doar farmaciști: peste 2.000 de semnături, în două zile

Mai mult de 2.000 de persoane au semnat o petiție online, lansată…

Se îngroașă gluma: germanii de la Rieker închid fabrica din România și trimit în șomaj 700 de oameni

Aproape 700 de angajaţi vor rămâne fără locuri de muncă, după ce…

Managerii companiilor de IT&C, mai exigenți decât ceilalți chiriași de birouri

În prima jumătate din 2017, chiriașii de spații de birouri au căutat…