„Ospătar la Distanță”, o aplicație dezvoltată de o firmă de IT din Cluj-Napoca, le permite ospătarilor să profeseze, indiferent de locul în care s-ar afla.
Peste 600 de ospătari dornici să profeseze de la distanță s-au înscris în aplicație, în patru luni de la momentul lansării ideii pe piața din România. Aplicația va fi 100 la sută funcțională de la începutul anului viitor.
După pandemie, tot mai mulți manageri sau deținători de restaurante au integrat soluții digitale în gestionarea comenzilor de la clienți. Scanarea codului QR este soluția utilizată frecvent în restaurante, însă există și alternative diferite la vizualizarea meniului și plasarea comenzii. Codul QR este o variantă simplă de utilizat, însă înlătură complet experiența cu un factor uman.
- Influencerii JYSK: Marius, Alexandra și Tomas, „vocile” colegilor care dau viață poveștii JYSK
- Bosch a investit 50 de milioane de euro în activitățile din România, în 2024. Compania a încheiat anul trecut cu 10.320 de angajați
- Concediul de maternitate: „vacanța” all inclusive, dar fără somn și room service
Cum funcționează „Ospătar la Distanță” pentru ospătari?
„Ospătar la Distanță” este o platformă care permite ospătarilor să ofere servicii de la distanță, iar în schimbul serviciilor lor să primească un comision din totalul notei, pentru fiecare client căruia i-au preluat comanda. Înscrierea pe Butler.Expert este gratuită, la fel ca utilizarea platformei de către ospătari.
În mod tradițional, ospătarii din restaurante încep activitatea de servire a unui client în momentul în care îi aduc meniul la masă și continuă cu notarea comenzii și plasarea ei către bar și bucătărie. Serviciile ospătarului se finalizează cu aducerea comenzii la masa clientului și cu încasarea contravalorii pentru preparatele și băuturile comandate de oaspetele restaurantului.
Dacă un restaurant alege să colaboreze cu „Ospătar la Distanță” și să beneficieze de serviciile ospătarilor profesioniști înscriși în platformă, va plăti administratorului platformei un comision din contravaloarea notei de plată. Cu alte cuvinte, și pentru restaurante, înscrierea în rețea este gratuită, iar costurile vor fi suportate în funcție de necesități (doar când se apelează la serviciile unui ospătar la distanță).
Practic, activitatea ospătarului de la distanță implică toată interacțiunea cu clientul pe care o are un ospătar clasic. Singura excepție este faptul că ospătarii angajați ai restaurantelor trebuie să ducă o comandă la masa clienților.
„Ospătar la Distanță” este o soluție incluzivă pentru ospătarii cu deficiențe locomotorii, o oportunitate de câștig suplimentar pentru cei care au deja un job full time și o alternativă la jobul clasic și o modalitate de a avea un job flexibil. Ospătarii pot oferi servicii restaurantelor din alte orașe și nu sunt limitați de barierele geografice.

Soluție de eficientizare a costurilor de resurse umane
„Ospătar la Distanță” asigură reducerea costurilor cu personalul din restaurante. Acestea au doar în anumite intervale orare sau în anumite zile din săptămână un flux mai mare de oaspeți. Astfel, nu e necesar ca un restaurant să angajeze șase ospătari în loc de trei, iar trei dintre ei să aibă activitate doar patru ore din program. Este suficient să aibă trei ospătari, iar când restaurantul are mulți clienți, clienții pot plasa comanda printr-un ospătar la distanță. Plata pentru ospătari se face doar când le sunt utilizate serviciile.
„Ospătarii din rețeaua noastră sunt profesioniști cu experiență, verificați și instruiți. Majoritatea sunt vorbitori de limbi străine, au acumulat experiență în restaurante de top din străinătate și pot prelua comenzile oaspeților internaționali în limba lor maternă. Suntem unicul jucător din țară și din lume care oferă această facilitate restaurantelor. Prin parteneriate strategice, ospătarii noștri vor beneficia de cursuri de perfecționare, care să-i ajute să se dezvolte permanent și să țină pasul cu noile cerințe de pe piață. Vom avea cursuri referitoare la modul de servire a vinului, dar și cursuri de etichetă și maniere”, afirmă Ciprian Costea, fondatorul „Ospătar la Distanță”.
Aplicația a fost testată în câteva restaurante din țară și s-a bucurat de succes. Ca urmare a răspunsului pozitiv din partea ospătarilor și restaurantelor, dar și fiindcă este unica aplicație de acest gen din lume, Ospătar la Distanță vizează expansiunea la nivel global. Faptul că este o aplicație revoluționară – concepută pentru restaurante, ospătari și clienții restaurantelor – este atestat și de invitația primită de firma Remote Butler să participe la o competiție dedicată startup-urilor. Firma care a dezvoltat „Ospătar la Distanță” va participa, în 13 noiembrie, în Lisabona, la Web Summit, unul dintre cele mai mari și mai importante evenimente din lume, dedicate tehnologiei și inovației.