O treime dintre angajați nu sunt convinși că vor să revină la birou. Un sfert ar continua să lucreze remote

43 la sută dintre angajații din România ar prefera să revină la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou, pentru un confort emoțional sporit și productivitate mai bună, arată un sondaj BestJobs. Doar un sfert dintre ei (24 la sută) s-au adaptat suficient de bine pe plan emoțional și ca mod de lucru încât să prefere lucrul de acasă sau un sistem hibrid ce favorizează acest mod. O treime sunt încă nehotărâți.

Productivitatea angajaților este principalul aspect în evaluarea celui mai eficient mod de lucru. 53 la sută dintre ei spun că nu observă mari schimbări din acest punct de vedere în sistemul de lucru actual, în comparație cu începutul pandemiei. 23 la sută s-au adaptat atât de bine la schimbările din această perioadă încât au reușit chiar să-și crească productivitatea. Pentru 17 la sută, acest efort prelungit și-a spus cuvântul inclusiv asupra eficienței muncii lor.

Presiunea de a face față la mai multe sarcini în același timp (23 la sută), programul imprevizibil de muncă, care nu mai face posibilă delimitarea între viața personală și cea profesională (19 la sută), și volumul prea mare de muncă (19 la sută) influențează cel mai mult productivitatea angajaților din România.

Fluctuațiile de productivitate se resimt în rezultatele muncii. 22 la sută dintre ei alocă mai mult timp pentru același volum de sarcini. Alți 16 la sută se simt copleșiți și ajung să amâne sarcinile, iar 14 la sută se plâng de ratarea sau chiar pierderea clienților. 13 la sută dintre angajați observă că, pe fondul lipsei de concentrare, greșelile în executarea sarcinilor de serviciu s-au înmulțit. 12 la sută se plâng că au dificultăți în a înțelege cerințele superiorilor.

Facilitarea dezvoltării profesionale, pe primul loc în topul cerințelor de la angajatori

Angajații consideră că șefii le-ar putea oferi anumite beneficii, ca să aibă un randament mai bun la locul de muncă. 37 la sută dintre ei ar avea nevoie de un training de dezvoltare profesională și dobândirea de noi competențe, 22 la sută s-ar bucura de un program flexibil, în timp ce 12 la sută și-ar dori zile libere suplimentare. Pentru alții, important ar fi să primească sprijin financiar pentru întreținerea și supravegherea copiilor în timpul programului (bonă, afterschool, creșă), așa cum au răspuns opt la sută dintre angajații chestionați, dar și acces la servicii de wellness (cinci la sută) sau consiliere psihologică (trei la sută).

Time managementul și echilibrul dintre viața personală și cea profesională – provocările principale

Cea mai mare provocare cu care s-au confruntat angajații este aceea de a respecta clar timpul alocat biroului, astfel încât să nu interfereze cu timpul personal, spun 24 la sută dintre respondenți. Alți 25 la sută dintre simt că le este greu să gestioneze corect timpul la birou, așa încât să evite supraîncărcarea cu sarcini. Pentru 14 la sută, dificultatea a fost să-și aducă la zi competențele digitale, pentru a face față schimbărilor în mediul de lucru.

Cel mai mult le-au lipsit întâlnirile cu echipa

Acum, când munca de acasă nu mai este impusă și angajații au posibilitatea de a alege, în cele mai multe cazuri, de unde să lucreze, ei văd că interacțiunea cu membrii echipei este foarte importantă pentru starea lor mentală și le-a lipsit în această perioadă (25 la sută). Părerile sunt împărțite când vine vorba de a rămâne să lucreze în continuare numai de acasă. Dacă nouă la sută spun că abia au apucat să se obișnuiască cu acest mod de lucru, 19 la sută nu s-ar mai întoarce la birou, iar 11 la sută s-ar simți mai stresați să continue așa.

Adaptabilitatea, lecția de bază a acestei perioade

Mai mult de jumătate dintre respondenți (56 la sută) au ajuns la concluzia că, pentru a rezista pe actuala piață a muncii, modelată de pandemie, este nevoie să dai dovadă de adaptabilitate sau chiar capacitatea de reinventare profesională. 21 la sută consideră că le-a fost de folos rezistența la stres și efort. 11 la sută pun accent pe comunicare și tot atâția pe competențele digitale.

Sondajul a fost efectuat între 4 și 14 iunie, pe un eșantion de 937 utilizatori de internet din România. BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, conectează la piața muncii peste 4,6 milioane de profesioniști – mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști – și are peste 25.000 de joburi active în orice moment.

Articolul anterior

Noul director general al Patria Bank a primit avizul BNR

Articolul următor

Florin Godean (Adecco România): Ar trebui să ne pregătim pentru o nouă criză a candidaților

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share