Oportunitatea de a avansa în carieră, principalul motor pentru 63 la sută dintre angajații care lucrează în domeniul digital

Circa 40 la sută dintre angajații care lucrează în domeniile digitale caută activ noi locuri de muncă, iar aproape 75 la sută se așteaptă să-și părăsească jobul actual în viitorul apropiat, relevă raportul Decoding the Digital Talent Challenge, realizat de Boston Consulting Group (BCG) și The Network, o alianță globală de website-uri de recrutare, pe circa 10.000 de angajați care ocupă roluri digitale.

Oportunitatea de a avansa în carieră este principalul motor pentru 63 la sută dintre angajații din domeniul tehnologiei, care vor să-și schimbe jobul, urmat de un procent de 49 la sută al celor aflați în căutare de noi provocări.

Pentru angajații în mediul digital, echilibrul între viața profesională și cea privată continuă să fie aspectul cel mai apreciat în activitate. Compensația financiară, sub formă de salarii și de stimulente pe termen lung, precum opțiunile de acțiuni (stock options), a câștigat teren și a urcat de pe locul 5 pe 3, față de sondajul anterior, din 2018. Pentru 61 la sută dintre angajați, diversitatea, incluziunea și problemele de mediu au crescut în importanță în ultimul an. 50 la sută dintre ei nu ar lucra în companii care nu le  împărtășesc convingerile în materie de diversitate și incluziune, iar 48 la sută au aceeași poziție în privința politicilor de mediu.

“Deținătorii de joburi digitale au trecut peste criza COVID relativ nevătămați și intră acum pe o piață de talente efervescentă, cu multe opțiuni. Pe măsură ce companiile din toate industriile se digitalizează, salariile din domeniul tehnologiei digitale au crescut vertiginos la un nivel cu care puțini angajatori pot concura. Cu toate acestea, cercetările noastre arată că banii nu sunt totul – angajatorii pot fi în continuare atractivi pentru talentul digital, prin cultura și valorile potrivite oferite la locul de muncă”, declară Orsolya Kovács-Ondrejkovic, director asociat al BCG și coautor al raportului.  

Numărul angajaților din domeniile digitale, care sunt dispuși să se mute cu jobul în altă țară, a scăzut la 55 la sută, de la 67 la sută în 2018. Totuși, 68 la sută ar fi bucuroși să lucreze de la distanță pentru un angajator, fără să fie prezenți fizic în acea țară.

SUA, Marea Britanie și Australia sunt în fruntea listei țărilor în care talentul digital este în căutare de joburi remote. Pentru cei care doresc să se mute fizic, pentru job, preferințele s-au schimbat din 2018. Canada a depășit SUA și a devenit destinația cea mai dorită.

Țările europene, inclusiv Germania, Elveția și Franța, au înregistrat o scădere a popularității, în timp ce Singapore și Noua Zeelandă au intrat în top 10, ceea  ce reflectă situația favorabilă în privința COVID-19, din aceste țări. Marea Britanie și-a menținut a cincea poziție. Londra este încă cel mai atractiv oraș pentru talentele din domeniul digital, care doresc să se mute în altă țară.

Deși modelul de lucru al angajaților din tehnologie nu a fost afectat de coronacriză în aceeași măsură ca forța de muncă generală, nivelul lucrului complet de la distanță a crescut semnificativ și a ajuns la 76 la sută,  până la finalul lui 2020, față de 41 la sută, în 2018. 95 la sută dintre respondenți ar dori să lucreze, în continuare, cel puțin o zi pe săptămână de acasă și doar 25 la sută ar dori să lucreze complet remote. Și alte tipuri de flexibilitate sunt apreciate: 75 la sută preferă să beneficieze de ore flexibile, total sau parțial.

Studiul face parte din seria Decoding Global Talent a Boston Consulting Group.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share