Valoria lansează un program de auto-cunoaștere (self-discovery) numit Experience Clarity. Programul se derulează online și se adresează persoanelor care doresc să-și depășească fricile, limitările, procrastinarea, folosind mecanismele propriei minți și inteligența emoțională. Decizia vine în întâmpinarea unei noi tendințe privind beneficiile acordate de companii angajaților.
Conform unui blitz survey realizat de echipa Valoria între 22 iunie și 22 septembrie, beneficiile de dezvoltare personală cele mai apreciate de angajați includ programele de coaching și self-discovery (88 la sută), traininguri de reziliență emoțională și/sau inteligență emoțională (76 la sută) și de mindfulness și organizarea timpului (câte 73 la sută).
Alte teme de mare interes pentru beneficiile de dezvoltare personală menționate de cei 627 de respondenți, angajați din 15 industrii, au inclus: tehnici de luare a deciziilor (66 la sută), gândire strategică (61 la sută), tehnici de creativitate (54 la sută), design thinking (52 la sută), comunicare persuasivă (49 la sută). Nivelul de satisfacție cu angajatorul este, în medie, cu 17 la sută mai mare în cazul companiilor ce oferă acest tip de programe de coaching decât cele care nu au această abordare.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
„Deși în continuare atenția este orientată spre siguranța angajaților, multe companii au acționat deja pentru susținerea bunăstării lor mintale în această perioadă. Modalitățile au îmbrăcat forme diverse, de la programe de coaching, sprijinul psihologilor, webinarii orientate spre gestionarea emoțiilor și auto-cunoaștere. Toate acestea se adaugă la tendința deja existentă în rândul tinerilor care pun pe primul plan aspirația de a fi împliniți în toate aspectele vieții lor: familie, profesie, relații, comunitate”, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Dincolo de impactul pozitiv imediat adus prin îmbunătățirea echilibrului interior al angajaților afectați de distanțarea fizică și impactul pandemiei, programul este relevant și pentru tinerii din Generația Z (născuți între 1995 și 2010), care au trăit întreaga viață într-o lume caracterizată de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate. Această generație se află constant între realitate și virtual, între viața online și offline, cu toate plusurile și minusurile generate în plan psihic de această situație. Multe studii au arătat că această pendulare între cele două lumi are efecte negative asupra sentimentului lor de fericire și mulțumire.
„Cunoașterea de sine și cunoașterea celorlați rămân atuuri importante pentru cooperarea în echipă, mai ales când aceasta lucrează remote sau hibrid. Zicerea românească <ce ție nu-ți place, altuia nu-i face> descrie un comportament mai mult decât dezirabil în organizație, strâns legat de valoarea respect. Acest nivel este fundamental. Apartenența la o echipă de succes înseamnă următorul nivel de cunoaștere și acțiune. Există în utilizarea profilului psihologic Emergenetics îndemnul <tratează-i pe ceilalți așa cum vor ei să fie tratați>. Este vorba despre empatie. Dacă la respect și empatie adăugăm modalitatea prin care putem deveni mai buni în gândirea critică (identificând propriile preferințe de gândire), avem cocktailul necesar pentru reușita individuală și de echipă”, spune George Agafiței, coach și trainer.
Programul Experience Clarity începe cu o sesiune de strategie care are ca scop evaluarea punctului de pornire și stabilirea obiectivelor de atins. Urmează o suită de sesiuni de coaching care le relevă participanților mecanismele realității interioare și îi ghidează spre echilibru interior, autenticitate și claritate. În funcție de situație, pot fi sesiuni de coaching individuale, de grup sau de echipă. Evoluția interioară a participanților spre echilibru și reziliență emoțională este măsurată cu teste de specialitate.

DESPRE VALORIA BUSINESS SOLUTIONS
Este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea sa este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. „Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul”, spune Elena Badea.