Timp de doi ani, echipele au lucrat și s-au cunoscut prin intermediul ecranelor, munca în sine s-a reinventat și s-a redefinit, pentru a asigura normele de siguranță în același timp cu a menține performanța. Culturile organizaționale s-au schimbat și ele, pentru a fi relevante pentru vremurile actuale, iar acest lucru s-a reflectat în comunicarea cu angajații și în metodele de engagement și conectare a echipelor.
Valentin Văcăruș
Managing Director @ Godmother
„Marea reîntoarcere la birou” înseamnă și o nouă transformare pentru companii
Odată cu „Marea reîntoarcere la birou”, are loc o nouă transformare și readaptare la nou, atât la nivel de companii și cultură organizațională, cât și la nivelul fiecărui membru al echipei, iar reconectarea este una dintre preocupările majore ale multor organizații.
În plus, dorința de socializare resimțită de fiecare dintre noi se translatează și în mediul de business, unde membrii echipelor simt nevoia de a interacționa cu colegii dincolo de task-urile de serviciu și nu prin intermediul tehnologiei – ci într-un mod relaxat, uman, personal și sigur, care să le permită să se cunoască din o nouă perspectivă și să se conecteze la alt nivel.
Companiile se află astăzi într-un alt moment de transformare, în care regândesc felul în care muncesc, dar și cultura organizațională, ceea ce se reflectă și în felul în care comunică și interacționează cu angajații.
O cercetare derulată anul acesta de Quantum Workplace a relevat ca principalele aspecte în care angajații experimentează cultura organizațională și care îi fac să se simtă (sau nu) conectați sunt: misiunea și valorile companiei (și felul în care se reflectă în realitatea de zi cu zi), metodele de recunoaștere și sărbătorire (a contribuțiilor sau a anumitor momente-cheie) și, pe locul 3, viziunea companiei legată de performanță (și cum susține compania succesul profesional și starea de bine la nivel personal).
Conform aceluiași studiu, angajații caută și își doresc să facă parte din companii cu culturi organizaționale pozitive și puternice, iar locul de muncă ideal este definit de cuvinte precum incluziv, distractiv, bazat pe colaborare, prietenos, flexibil și divers.
Care sunt obiectivele pe care le companiile le setează pentru evenimentele dedicate angajaților, după „marea reîntoarcere la birou”?
Ce a devenit foarte clar odată cu reîntoarcerea la munca de la birou, atât a marilor corporații, cât și a companiilor locale, este că flexibilitatea în muncă și aplecarea spre bunăstarea și siguranța echipei au devenit principali vectori de comunicare și elemente esențiale pentru obținerea performanței. Iar zona de comunicare și organizare de evenimente pentru echipă se conturează pe aceeași linie: odată cu revenirea la birou, multe companii au reorganizat spațiul astfel încât să fie mai relaxat și prietenos și au regândit comunicarea internă așa încât să includă mai multe evenimente care să devină ocazii pentru reconectare la valorile companiei și între angajați, la nivel personal.
Astăzi, e nevoie ca evenimentele organizate pentru companii să răspundă mai multor obiective, atât legate de interacțiunea și motivarea echipelor, cât și de realizarea planurilor de business:
- Să sprijine reconectarea membrilor echipei, prin interacțiuni individuale, netehnologizate.
- Să transmită angajaților că rămân principalul asset al companiei, iar preocuparea pentru starea lor de bine și siguranța lor rămâne prioritară.
- Să transmită planurile strategice pentru următorii ani, așa încât angajații să le adopte și să devină ambasadori ai companiei.
Soluții pentru evenimente centrate pe reconectare, care sprijină și obiectivele de business
Îmbinând într-un mod creativ abordarea umană și personală cu specificul de business al companiei, evenimentele pot răspunde cu succes provocării de a întări (re)conectarea în același timp cu a sprijini asumarea obiectivelor strategice ale organizației și adoptarea unei noi culturi organizaționale.
Evenimentele pe care deja le-am organizat în această perioadă ne-au ajutat să identificăm niște exemple de Best Practices care sprijină acest demers. Un eveniment cu astfel de obiective trebuie:
- Să trateze colegii așa cum ar trata clienții: să le ofere experiențe 360, imersive, cu un fir roșu ce conectează fiecare element și un concept creativ care să îmbine atributele brandului și insight-uri primite de la angajați.
- Să iasă din oraș si dintre cei „patru pereți”: să aleagă preferabil locații în aer liber și în natură, mai ales în perioadele cu vreme favorabilă. Există multe astfel de locuri ofertante în apropiere de orice oraș.
- Să promoveze și să facă dezirabil evenimentul: o comunicare a evenimentului către colegi într-un mod creativ, cu cel puțin șapte zile înainte, va contribui la setarea atmosferei și la creșterea interesului.
- Să vorbească oamenilor, nu angajaților: tonul folosit să fie unul pozitiv și relaxat; cifrele și prezentările să ocupe un timp mai scurt în program versus partea umană.
- Să asculte: oamenii să fie implicați în eveniment, prin soluții creative care să le permită să împărtășească povestea personală.
- Să inspire: invitații externi care au abordări umane și motivaționale adaugă întotdeauna o notă de emoție și empatie.
- Să fie un eveniment centrat pe engagement: întotdeauna oamenii sunt bucuroși să fie implicați. „Spune-mi și o să uit; învață-mă și o să mă străduiesc să rețin; implică-mă și o să-mi aduc aminte cum m-am simțit” se aplică în totalitate.
Indiferent de mărimea organizației și de obiectivele de business, fiecare companie își dorește ca, odată cu începerea acestei noi etape (Restart), să aibă parte de o echipă unită (Reconnect), cu ajutorul căreia să atingă performanțele propuse în perioada următoare (Rebuild).
Noi credem în puterea unor evenimente creativ construite, care îmbină umanul cu profesionalul, de a sprijini aceste obiective. Iar experiența din această perioadă și, mai ales, feedback-ul obținut, ne-au confirmat că rezultatele nu întârzie să apară.