Compania românească de servicii software end-to-end revine la internship-urile pe tehnologii în format fizic, cu focus pe Pitești și Craiova. Circa 85 la sută dintre studenții care încheie și ultima etapă a programului plătit de internship devin parte din echipă.
„Am remarcat în ultimii ani că și în orașe precum Pitești, Craiova există talente valoroase în domeniul tech, dar care au acces limitat la programe de carieră. Inițiativele noastre de internship au rolul de a aduce oportunitățile mai aproape de ei. La rândul nostru, avem nevoie de oameni în egală măsură talentați și pasionați de IT, iar prin aceste programe vizăm selectarea celor mai buni și angrenarea lor în proiecte de top, pentru companii mari din Europa”, declară Gabriel Roșu, Partener Roweb.
Circa 1.500 de studenți au participat la programele de internship Roweb, în cei zece ani de când sunt organizate. Compania primește anual între 200 și 400 de candidaturi, cu o participare crescută simțitor în ultimii doi ani, pe fondul consolidării parteneriatelor cu mediile universitare și liceale din Pitești și Craiova. La stagiul de practică participă, în medie, 60-80 de persoane din ambele orașe, iar la internship-ul plătit rămân în jur de 15. Dintre aceștia, circa 85 la sută sunt angajați de Roweb, adică o medie de 13 persoane/ sesiune.
Roweb a dezvoltat programe de internship în Pitești și Craiova, din 2012. Cei mai mulți participanți sunt studenți la Facultatea de Automatică Calculatoare și Electronică din Craiova, Facultatea de Matematică-Informatică din Pitești și Facultatea de Electronică, Comunicații și Calculatoare din Pitești.
„Revenirea la formatul fizic permite o interacțiune mult mai eficientă între mentori și studenți, iar noi putem să-i ajutăm de fiecare dată când întâmpină o problemă. Ne place să petrecem timp cu studenții, să vorbim despre ce-i preocupă și să înțelegem cum putem să-i ajutăm”, spune Ștefan Nicolae, director departament PHP Pitești.
Tehnologiile studiate la stagiul de practică și aprofundate în perioada de internship sunt printre cele mai căutate, precum .NET, PHP, iar de anul acesta și QA. În următorii ani, compania vizează extinderea stagiilor de practică și pe alte tehnologii și departamente, precum React sau Angular.
Programele se derulează, de obicei, cu trei coordonatori de proiect (Gabriel Roșu – Managing Partner, Florin Obogeanu – director departament birou Craiova și Ștefan Nicolae – director departament PHP Pitești) și 15 mentori, developeri seniori, care selectează participanții la stagiu și îi îndrumă pe parcursul programului. Din acest an, procesul de selecție va avea loc prin platforme dedicate, pentru a facilita evaluarea și pentru a reduce timpul de răspuns.
Internship-urile Roweb se întorc în format fizic
„În pandemie, ne-am adaptat rapid și am mutat activitatea de practică online, un succes real, prin care am demonstrat că putem fi foarte flexibili și putem oferi aceleași lucruri și la distanță. Totuși, interacțiunea directă nu poate fi substituită cu nimic, iar în programare, mai ales, cea mai eficientă modalitate de învățare rămâne, în continuare, implicarea în proiecte reale și integrarea în echipă”, arată Gabriel Roșu.
Potrivit reprezentanților companiei, revenirea la formatul fizic va aduce ca beneficii participanților accesul mai rapid și mai eficient nu doar la resursele de învățare, ci și la un proces de learn-by-practice grație proximității imediate a mentorilor.
Ce înseamnă să fii software developer
#JobShadowDay reprezintă un alt proiect în care este implicată compania Roweb, realizat în colaborare cu facultățile de profil și adresat studenților care vor să observe mediul de lucru al unei companii IT și să afle direct de la programatori care sunt provocările și avantajele unui software developer. Până acum, evenimentul s-a desfășurat doar în sediul din Craiova, iar în mai va fi organizată o activitate similară în luna mai, în Pitești. Roweb ia în calcul să organizeze constant astfel de evenimente, la fiecare dintre cele trei sedii, în București, Pitești și Craiova.
DESPRE ROWEB
Este o companie românească ce se poziționează ca software house – dezvoltă soluții de business end-to-end (de la consultanță, la arhitectură, dezvoltare, implementare, design, qa, etc.), prin echipe dedicate.
S-a lansat sub conceptul actual în 2004, a mizat pe clienți de pe piața internațională și a înregistrat un proces de creștere organică, de circa 20 la sută pe an. Principalii clienți sunt din Europa (Marea Britanie, Danemarca, Belgia, Olanda, Elveția, Germania), SUA, Orientul Mijlociu și România. Jumătate din cifra de afaceri vine din colaborările cu firme din Marea Britanie, iar top industrii deservite sunt recrutare & HR, finanțe & asigurări, imobiliare, turism & ospitalitate, retail/ e-commerce.
Are peste 130 de angajați, dintre care peste 80 la sută ingineri software, birouri în Pitești, București și Craiova, și angajați care lucrează remote și din alte orașe din țară. În 2022, vizează deschiderea unui birou în Londra.