Sălaj: Crama Carastelec vrea să cucerească piața spumantelor, după o investiţie de cinci milioane de euro

Un grup format din cinci antreprenori, originari din Transilvania, a investit peste cinci milioane de euro într-o cramă de spumante din judeţul Sălaj, în satul Carastelec.

Suma investită în proiectul lansat pe piaţa locală provine din fonduri europene, proprii şi credite bancare, în proporţie egală. Vinurile produse sunt comercializate doar în magazinele de specialitate şi HoReCa. “Volumul produs de Carastelec într-un an de recoltă, fără incidente naturale, este de 200.000 de sticle, preponderent vinuri petiante şi spumante, dar şi o gamă de vinuri liniştite, în ediţii limitate, de maximum 3.500 de sticle pe sortiment. Focusul nostru, pe termen lung, este reprezentat de spumantele de calitate superioară. Astfel, pentru gama Carassia, ne-am propus să creştem volumul de la 25.000 de sticle îmbuteliate în prima ediţie, până la 50.000 de sticle. Acelaşi obiectiv îl ţintim şi cu vinurile petiante. Vrem să dublăm, în următorii doi ani, volumul de sticle îmbuteliate”, declară Negele Enikő (foto), Brand & Marketing Manager la Crama Carastelec.

Investiţia în Carastelec a fost gândită şi implementată special pentru producţia spumantelor obţinute prin metodă tradiţională, Carassia, gamă lansată pe piaţa din România în mai 2017, cu obiectivul de a deveni ambasadorul regiunii. “Carastelec este o cramă de spumante, a fost înfiinţată pentru gama de spumante Carassia. Alegerea locaţiei, a soiurilor tradiţionale folosite şi în zona Champagne, şi echiparea cramei, au fost gândite pentru a produce spumant din recoltă proprie. Întregul proces are loc în aceeaşi locaţie, de la presarea mustului, până la prima şi a doua fermentare, degorjare, remuaj şi până la etichetare. Astfel, considerăm că investiţia totală de cinci milioane de euro a fost o investiţie pentru această gamă”, explică Negele Enikő.

Crama Carastelec funcţionează acum cu 19 angajaţi: nouă pe plantaţie, patru în cramă, iar restul în vânzări şi administraţie. Gama Carassia a fost lansată pentru a oferi consumatorilor români o alternativă locală în oferta spumantelor internaţionale. Produsă prin metoda tradiţională, cu o maturare în sticlă, de minimum 20 de luni, noua gamă conţine trei produse distincte: Carassia Blanc de Blancs Brut, Rosé Brut şi Classic Extra Brut.

Potrivit datelor oficiale, consumul de vin spumant creşte pe plan internaţional. În ultimii zece ani, a înregistrat o majorare de 30 la sută, în timp ce producţia acestor vinuri a raportat un plus de 40 la sută. Producţia de vinuri liniştite a crescut cu doar șapte la sută, în acelaşi interval de timp. Planul pe termen lung privind producţia Carassia vizează, după penetrarea pieţei din România şi Ungaria, exportul în alte ţări europene.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share