Șase antreprenori din Cluj au lansat o platformă ce își propune să fie un Amazon al serviciilor B2B din Europa

TARGET. Obiectivul principal este ca, până la sfârșitul lui 2021, Enso să acopere principalele orașe din România și să aibă cel puțin 3.000 de furnizori înscriși, pentru că apoi să fie testate, într-o primă fază, noi piețe din Europa Centrală și de Est.

Un grup de antreprenori din Cluj-Napoca, cu experiență în business, a construit platforma Enso, în urma unei investiții de 200.000 de euro.

Platforma conectează companiile cu furnizorii de servicii și simplifică stabilirea de parteneriate printr-un sistem online, ce are la bază recenzii și recomandări. Enso funcționează ca un one-stop-shop pentru identificarea unor furnizori de servicii validați deja de alte companii. Platforma permite identificarea după criterii multiple a unor furnizori pentru mai mult de 80 de tipuri diferite de servicii de business, de la servicii de marketing, IT&C și HR, până la servicii de curățenie și facility management.

Prin intermediul platformei, furnizorii de servicii de business vor putea să fie vizibili pentru toți clienții lor țintă, într-un singur loc, și pot reduce, cu până la 90 la sută, costurile de marketing și vanzari. “Ideea platformei a venit ca urmare a unei probleme constatate pe propria piele: identificarea și selecția furnizorilor este un proces neplăcut, consumator de timp și resurse, fără o certitudine că la capătul drumului vei avea un rezultat mulțumitor. Orice profesionist responsabil cu o achiziție mai importantă ar trebui să aibă la îndemână recenzii credibile ale celor care au achiziționat produsul/ serviciul anterior sau să ceară proactiv recomandări. Enso este platforma unde toți profesioniștii care realizează achiziții într-o companie, indiferent de rolul lor, se pot conecta cu alți profesioniști de pe poziții sau din industrii similare, să identifice rapid furnizori validați și să desfășoare un proces simplu de selecție”, explică Andrei Pantelimon (foto), CEO la Enso Business Services.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Accesul este gratuit, atât pentru companii, cât și pentru furnizori, iar din 2021 furnizorii de servicii vor plăti un abonament anual. În acest moment, Enso permite companiilor să identifice furnizori în funcție de serviciile căutate și recenziile primite de aceștia, să-și administreze propriul portofoliu de furnizori, să se conecteze cu funizori validați și cu alți profesioniști, ce folosesc aceleași servicii, și să schimbe informații cu ei. Pentru creșterea notorietății și stimulării vânzărilor, furnizorii își pot construi profile detaliate, vizibile companiilor din platformă, și se pot conecta cu alți furnizori pentru încheierea de parteneriate.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

O primă investiție a fost atrasă din partea Qubiz, companie de IT cu birouri în Oradea și Cluj, sub forma unui parteneriat tehnologic. “Mare parte din business-ul viitorului va fi online și de aceea am investit în Enso. Am încredere că, pe lângă faptul că răspunde unei nevoi actuale ale companiilor, va ajuta și la dezvoltarea serviciilor prin crearea unor comunități care vor putea încheia facil parteneriate. Întregul proces, de la selecția furnizorilor la contractare și facturare, se va putea derula online”, spune Marcel Anghel, fondator și CEO Qubiz.

Planurile de viitor au în vedere investiții de până la un milion de euro, în 2021, pentru extinderea geografică și dezvoltarea de noi funcționalități în platformă, care să completeze setul de instrumente necesare pentru gestionarea proceselor de selecție, achiziție, vânzare și administrare ale relației dintre companii și furnizorii de servicii. Obiectivul principal este ca, până la sfârșitul lui 2021, Enso să acopere principalele orașe din România și să aibă cel puțin 3.000 de furnizori înscriși, pentru că apoi să fie testate, într-o primă fază, noi piețe din Europa Centrală și de Est.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share