Școala Duală Banat dă startul înscrierilor pentru anul școlar 2022-2023 și introduce și o nouă specializare, la cererea companiilor-partenere

Școala Duală Banat de la Liceul Tehnologic Energetic “Regele Ferdinand I” din Timișoara începe înscrierile absolvenților claselor a VIII-a, în 4 iulie.

Tinerii care doresc să devină meseriași într-una din meseriile tehnice căutate și bine plătite pe piața muncii se pot înscrie până pe 8 iulie. La cererea operatorilor economici parteneri în program, din anul școlar 2022-2023, va funcționa și o nouă specializare, cea de mecanic echipamente hidraulice și pneumatice.

La Școala Duală Banat sunt disponibile 96 de locuri, distribuite pe patru calificări: electrician aparate și echipamente electrice și energetice (24 locuri), mecanic echipamente hidraulice și pneumatice (24 locuri), electromecanic utilaje și instalații industriale (36 locuri) și operator mașini cu comandă numerică – CNC (12 locuri). Companiile-partenere vor asigura și pregătirea practică a elevilor în cei trei ani de studiu și le vor acorda prioritate la angajare.

Beneficiile elevilor de la Școala Duală Banat

Pe lângă pregătirea practică la școală și în companii de top, cu aparatură de ultimă generație, elevii se bucură de multe alte beneficii: bursă lunară de 400 lei, cazare gratuită, masa decontată de Primăria Timișoara, obținerea unui certificat de calificare profesională recunoscut în Europa – Europass, mentori dedicați programului și bine pregătiți. Cei care doresc își pot continua studiile la liceul seral, pentru a-și lua diploma de bacalaureat.

Cum se realizează înscrierea?

În 4 și 8 iulie, elevii sau părinții/ reprezentanții legali ai elevilor completează fișa de opțiuni pentru învățământul dual, la secretariatul școlii gimnaziale absolvite. Apoi trebuie să o depună la secretariatul Liceului “Regele Ferdinand I”.

Școala Duală Banat este dezvoltată de zece ani de Liceul Tehnologic Energetic “Regele Ferdinand I”, cel care a pus bazele învățământului profesional de tip dual în România, alături de o unitate de învățământ din Brașov. Este un parteneriat între liceu, Primăria Timișoara și 17 parteneri economici din județ, companii de top.  Obiectivul comun este acela de a forma meseriași bine pregătiți în domeniile lor, ale căror meserii sunt la mare căutare pe piața muncii, bine plătite, dar pentru care nu există suficient personal calificat.

“Anul acesta am aniversat zece ani de când am avut curajul să pornim acest proiect de formare profesională în sistem dual, alături de trei companii germane. Putem spune că suntem o școală cu tradiție, în care ne implicăm cu toții pentru a forma meseriași bine pregătiți. Datorită dotărilor, cadrelor didactice și partenerilor economici, la noi vin copii nu numai din Timiș, ci și din alte județe. Aleg școala profesională duală în detrimentul unui liceu teoretic, pentru că au văzut potențialul și perspectivele. La acest lucru contribuie și exemplul pe care îl dau o parte dintre absolvenții noștri, care acum sunt studenți sau au absolvit deja o facultate, și acest lucru ne bucură foarte mult”, spune Luminița Filip, directorul Liceului “Regele Ferdinand I”.

Despre învățământul profesional dual

Reprezintă o formă de organizare a învăţământului profesional, derulat la inițiativa operatorilor economici interesați, în calitate de potențiali angajatori ai absolvenţilor. Asigură oportunități sporite de educație și formare profesională de calitate, în relație cu un potențial loc de muncă.

Elevii fac practică nu doar în școala în care învață, ci și în companii. Acestea se implică în tot ce înseamnă școlarizarea elevului și asigură practica, iar acesta învață de la specialiștii din domeniu, beneficiază de burse lunare și are masa și cazarea gratuite.

Învăţământul dual se adresează absolvenţilor clasei a VIII-a, are o durată de cel puţin trei ani, iar componenta de pregătire practică este foarte importantă. În primul an, pregătirea practică este realizată în atelierele şcolii şi la operatorul economic și reprezintă circa 20 la sută din timpul total alocat programului. În al doilea an aproximativ 60 la sută din timp este alocat pregătirii practice. În anul al treilea aproximativ 72 la sută din timp este alocat pregătirii practice.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share