Circa 85 la sută dintre români amână vizita la medic, deși se află într-o situație ce impune o opinie medicală, arată un studiu realizat de Telios, cel mai important furnizor de servicii de telemedicină pentru angajați din România.
Cei mai mulți dintre românii care au nevoie de un consult de specialitate, 36 la sută, speră că problema se va rezolva de la sine, 23 la sută consideră că vizita la medic costă prea mult, alți 23 la sută sunt de părere că petrec un timp prea mare în sălile de așteptare, motiv pentru care renunță să mai meargă la medic, iar 13 la sută dau vina pe programul prea încărcat.
În acest context, cu un astfel de background comportamental, Telios oferă o alternativă angajaților din România, menită să le dea acces imediat la îngrijire medicală, atunci când au nevoie: servicii de telemedicină, care presupun accesul facil, rapid și nelimitat la medici specialiști, fie prin telefon, fie online. Folosind serviciile de telemedicină, angajatorii, angajații și familiile lor economisesc timp și bani, au acces la personal medical, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, prin telefon sau online, oricând și de oriunde.
Credem că te-ar interesa și: Scrisoare deschisă recrutorilor
„În SUA, peste 80 la sută dintre companii le oferă angajaților acces la servicii de telemedicină. În România, doar doi la sută includ în pachetele de beneficii acest tip de servicii, însă interesul pentru telemedicină a crescut mult în ultimii doi ani, odată cu nivelul de conștientizare a avantajelor oferite de telemedicină angajaților și angajatorilor. Avem mii de utilizatori care au acces la medici bine pregătiți și dedicați, care deservesc 13 specializări și acoperă tot spectrul afecțiunilor de rutină”, spune Philip Choban, CEO Telios Care.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
70 la sută dintre vizitele medicale pot fi rezolvate prin telemedicină și vizează cele mai întâlnite afecțiuni: răceală și gripă, febră, vărsături, afecțiuni dermatologice, accidente sportive, probleme de stomac, dureri articulare, afecțiuni oculare etc. „Consultațiile prin telefon, aplicații mobile sau email nu se substituie vizitelor clasice la medic, acolo unde sunt necesare, ci degrevează sistemul medical de volumul enorm de muncă alocat afecțiunilor ușoare, de rutină”, arată Philip Choban.
Atunci când situația o impune, medicii colaboratori Telios direcționează pacienții către investigații amănunțite. Astfel, angajații tratează din timp diferitele afecțiuni, au acces rapid la o echipă experimentată de medici și profesioniști din domeniul sănătății, reduc numărul vizitelor la medic, sunt mai informați în legătură cu starea lor de sănătate, au mai multă siguranță și confort emoțional în discuția cu medicii.
Pentru angajatori, faptul că le oferă angajaților acces la telemedicină se traduce prin beneficii precum scăderea absenteismului, angajați mai sănătoși care lucrează mai bine și generează astfel o creștere a productivității, economii de bani și de timp, prin reducerea timpului necesar salariatului să obțină servicii medicale profesioniste, reduceri de costuri și angajați loiali.
Cum funcționează serviciile de telemedicină oferite de Telios
Telios acoperă toate nevoile de consiliere medicală la distanță și deservește atât companii, de la IMM-uri până la firme cu mii de angajați, cât și asigurători de viață și sănătate, care oferă servicii de telemedicină clienților asigurați.
- Angajații/ asigurații solicită o consultație cu un medic Telios, la orice oră, în orice zi, fie prin telefon, fie online, prin portalul Telios, sau în aplicația mobilă. Un reprezentant Telios confirmă informațiile puse la dispoziția medicului (datele de contact ale pacientului, istoricul medical și scurta descriere a problemei curente). Un medic este apoi repartizat pentru consultația solicitată.
- Discuția cu medicul. Într-un interval mediu de 15 minute (maximum o oră), medicul care a preluat cazul sună pacientul și începe consilierea. Angajații/ asigurații beneficiază de cât timp e nevoie pentru ca problema medicală să fie soluționată cu un diagnostic și o recomandare.
- Obținerea de îngrijire medicală. La sfârșitul consilierii, medicul oferă o recomandare specifică adaptată nevoilor pacientului sau, când problema nu poate fi soluționată telefonic, recomandă o consultație mai amănunțită.
- Monitorizarea stării de sănătate. În 48 de ore de la consultație, un specialist Telios va contacta pacientul să-i verifice evoluția stării de sănătate. Specialistul va fi disponibil și pentru alte întrebări sau nelămuriri.
DESPRE TELIOS CARE
Este cel mai important furnizor de servicii de telemedicină pentru angajați din România. Misiunea companiei este să ajute pacienții să-și controleze problemele de sănătate, așa încât să poată trăi mai bine. Înființată în 2017, compania acoperă toate nevoile de consiliere medicală la distanță. Studiul Telios a avut ca obiect accesul românilor la asistența medicală și s-a desfășurat pe un eșantion de 10.000 de persoane, din cele mai mari opt orașe, între 1 septembrie 2018 și 31 august 2019.