Should I stay or Should I go?

Ultimul deceniu a fost dedicat dezvoltării și consolidării culturilor organizaționale în diverse companii pentru a le ajuta în scalare, retenție, fuziuni și/sau creștere organică.

Ștefan Vâju

Fondator & CEO @ INTEGRIO Kids

S-au organizat team-building-uri la munte sau la mare, iar alții, care au avut bugete, au ieșit chiar din țară. S-au decorat birourile cu postere mari și colorate, care să oglindească valorile și misiunea companiei.

Chicinetele s-au transfomat din colțuri întunecate cu miros de cafea la filtru în adevărate locuri de socializare unde esspresoarele sofisticate și mobilierul fururist erau departe de a confirma profilul productiv al companiei. Puf-urile pastelate din jurul meselor de tenis și tablele de darts așezate între rafturile pline de cărți despre dezvoltare personală și work-life balance erau cireașa de pe tort.

Aveam toate motivele, nu doar să ne întoarcem la birou, ci mai degrabă să nu plecăm de acolo. După “doar” 14 luni de pandemie, tot magnetismul parcă a dispărut. Ce părea în trecut un motiv rezonabil de a trece în switching zone, azi nu mai este deloc atractiv sau, cel puțin, nu așa cum ne așteptam. Evident că toate cele enumerate anterior și-au atins scopul și au generat rezultate estimate și așteptate. Totuși, fragile, dacă ne uităm la dinamica de azi.

Recent am parcurs un articol din Harvard Business Review, care enumeră foarte articulat motivele pentru care ne-am întoarce la birou. Cultura, colaborarea și scopul ar trebui să ne aducă înapoi și împreună.

Întrebarea principală este ce au acestea diferit post-pandemie față de acum un an? Nimic. Și asta ar trebui să ne dea de gândit. Bineînțeles că mititeii cu bere, jocurile de descoperire din team-building-uri sau alte acțiuni menite să ne aducă laolaltă nu pot fi eliminate, dar ceva lipsește. Acel “vinoʹncoa” sau acel înțeles care nu este vizibil pentru toată lumea, dar este simțit, care întruchipează și exprimă valorile companiei, ce inspiră creativitate oriunde ai interacționa cu “el/ ea”, care consolidează relațiile cu clienții și sunt o declarație vizuală a misiunii companiei.

Rezidă câteva întrebări incomode: dacă birourile rămân goale la fel va rămâne și cultura organizațională? Este în pericol HR-ul? Câteodată este indicat să rămâi cu întrebări în loc de răspunsuri.

Vă invit, în 28 iulie, să descoperim cum se poate construi acel înțeles comun care să cultive o cultură organizațională autentică și solidă, sau cel puțin cum au făcut-o alții – vom auzi de la ei.

Îți poți asigura locul dacă răspunzi pe LinkedIn, în privat, la întrebarea: ce crezi că înseamnă AaaS?

Articolul anterior

Studii în România, ca în străinătate: Bucharest International School of Management lansează trei programe de licență cu model și acreditare britanică

Articolul următor

TE Connectivity, unul dintre liderii mondiali în tehnologie, deschide un centru de cercetare în Timișoara

Articole din aceeași categorie
Total
4
Share