Milenialii optează pentru cariere care să le permită să-și trăiască viața așa cum își doresc și nu sunt dispuşi să renunţe la timpul personal de dragul carierei, arată un studiu realizat de Exact Business Solutions. Ei reușesc să-și practice de mai multe ori pe săptămână hobby-urile – 31 la sută (fotografie, pescuit, activități hand-made) ori să se plimbe în parc sau în natură – 52 la sută.
Echilibru între viața personală și cea profesională
Adepți ai principiului „lucrez cât este nevoie/ până îmi finalizez task-urile”, cinci din zece Mileniali fac sport de câteva ori pe săptămână, iar patru din zece aleargă sau se plimbă împreună cu animalul de companie. „Spre deosebire de alte generații, Milenialii sunt foarte apropiați de familia lor. Ca tineri adulți, continuă să le ceară sfaturi părinților, fie că e vorba despre probleme personale sau care țin de carieră. Aproape jumătate dintre ei (45 la sută) își vizitează familia și prietenii chiar și de câteva ori pe săptămână”, afirmă Lăcrămioara Loghin, Managing Director Exact Business Solutions.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Timp liber mai înseamnă pentru ei: citit de câteva ori pe săptămână (48 la sută), jucat la calculator sau consolă (47 la sută) ori mers în baruri, cafenele, restaurante (32 la sută). Shopping-ul (obiecte vestimentare, produse cosmetice, gadget-uri) reprezintă o altă modalitate de petrecere a timpului liber pentru cinci din zece Mileniali.
Se întorc la activități ce țin de gospodărie
De o atenție deosebită se bucură și cumpărăturile precum alimente ori produse de curățenie. Șapte din zece Mileniali merg de câteva ori pe săptămână la magazine, pentru a achiziționa produse necesare locuinței. La fel de preocupați sunt și de curățenia casei. 85 la sută dintre ei fac curat de câteva ori pe săptămână. Opt din zece Mileniali gătesc cu aceeași frecvență, fiindcă mâncarea gătită este percepută ca o mâncare sănătoasă. Alimentația sănătoasă reprezintă un must în viața lor, o modalitate prin care își demonstrează lor înșiși, alături de un program care să le mențină o condiție fizică bună, că sunt la curent cu ultimele tendințe în ceea ce privește o viață sănătoasă.
7 argumente științifice ce explică de ce majoritatea afirmațiilor despre Millennials nu sunt reale
Le place să călătorească
Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 32 de ani își doresc mult să călătorească, să exploreze. Patru din zece reușesc să facă asta chiar de câteva ori pe lună. O parte optează pentru locuri cât mai apropiate de casă, de care să se bucure alături de familie sau prieteni, iar o altă categorie vizează țările care se disting prin unicitate și originalitate culturală (precum cele din Asia). Nu sunt adepții călătoriilor în interes de serviciu. 54 la sută nu au călătorit niciodată așa în ultimele șase luni.
Accesează tot mai des servicii de îngrijire personală
Îngrijirea personală este un subiect important în categoria de public supuse spre analiză și este definită ca o formă de respect și de atenție, pe care un individ ar trebui să și-o acorde. 35 la sută merg cel puțin o dată pe lună la stilist/ manichiură/ masaj/ spa. Printre activitățile de relaxare practicate cu o frecvență lunară apar și mersul la cinema și ieșirile în club. Pentru ambele optează trei din zece Mileniali. Piesele de teatru și concertele nu se numără însă printre activitățile lunare preferate. Cei mai mulți aleg acest tip de activitate bianual – 40 la sută se orientează spre teatru, iar 50 la sută spre concerte.
Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste între 18 și 32 de ani, rezidente în mediul urban, utilizatoare de internet, cu un nivel de educație mediu și ridicat. Volumul eșantionului a fost de 989 de respondenți, selectați din panelul Exact Business Solutions, ce conține peste 50.000 de respondenți. Chestionarul a fost administrat online. Specializată în domeniul cercetării de piață, al sondajelor de opinie și al consultanței în marketing, Exact Business Solutions oferă o gamă completă de metode, tehnici și instrumente de cercetare, pentru studii cantitative și calitative.