Agenţia de turism online Paravion, prezentă inclusiv în Turcia, cu portalul Bavul.com, a intrat, de ieri, în restructurare.
Decizia vine ca urmare a scăderii dramatice a business-ului desfășurat de Paravion în Turcia, prin Bavul, pe fondul problemelor politice şi de securitate traversate de Turcia, în ultimele 12 luni. Reprezentanţii companiei se aşteaptă ca agenţia să nu fie afectată. Turiștii pot face în continuare rezervări de bilete de avion, cazare şi achiziţii de vacanţe, pe Paravion.ro.
În 2015, Paravion a preluat de la Turkcell portalul de rezervări online Bavul.com, cu un portofoliu de peste 300.000 de utilizatori. După achiziţie, în 2016, Bavul a înregistrat afaceri de 23 de milioane de euro, însă contextul socio-politic din Turcia și devalorizarea lirei turcești au afectat dramatic dezvoltarea investiției și, implicit, business-ul Paravion. Prima jumătate a anului a confirmat instabilitatea, iar situaţia din Turcia a devenit şi mai dificilă. Deprecierea puternică a lirei turceşti, din ultimul trimestru al lui 2016, de peste 30la sută, s-a tradus printr-un declin al vânzărilor internaţionale de bilete de avion şi al marjei de profit din Turcia, în 2017. Astfel, conducerea companiei a decis să închidă Bavul şi să reorganizeze Paravion.
Paravion este primul site de rezervări de bilete de avion 100 la sută online, din România. În 2016, pe Paravion au fost efectuate peste 175 milioane de căutări online de bilete de avion, cu o medie de 20.000 de căutări pe oră, iar vânzările au depăşit 440.000 de bilete de avion.